Maserati Grecale als machtige Trofeo
Schieten op Macan GTS
Over enkele maanden presenteert Maserati zijn tweede SUV, de Grecale. De Grecale wordt de kleine broer van de Levante en komt er onder meer met een mild-hybride aandrijflijn. Gelukkig voor de puristen vergeten de Italianen het bestaan van het woord 'Trofeo' niet.
Maserati breidt zijn modellengamma in november uit met de Grecale, een zeer waarschijnlijk op de Alfa Romeo Stelvio gebaseerde SUV. Maserati liet al snel weten dat de Grecale onder meer een geëlektrificeerde aandrijflijn krijgt, al lijkt dat niet meer te betekenen dat de Grecale net als de Ghibli met een mild-hybride aandrijflijn geleverd kan worden. Aan het andere kant van het motorenspectrum belooft de Grecale ook van zich te laten horen. Op deze nieuwe spionageofoto's is namelijk een duidelijk dikkere versie te zien.

Maserati Grecale Trofeo
We hebben je eerder foto's van de nieuwe Maserati Grecale in camouflagetrim kunnen laten zien, versies die altijd aan weerszijden van de achterbumper een set dubbele uitlaateindstukken had. De Grecale die nu in een strak stickervelletje is gesnapt, heeft twee opvallender gevormde knalpijpen aan elke kant van de bumper, maar dat is niet het enige dat opvalt. Zo ligt dit gesnapte exemplaar duidelijk dichter tegen het asfalt dan de eerder gesnapte testexemplaren. De wielkasten zelf zijn gevuld met ogenschijnlijk enorme wielen, sloffen die niet alleen een grotere diameter hebben, maar die ook een breder loopvlak hebben dan het schoeisel van de eerder gekiekte Grecales. Achter het grote lichtmetaal nemen we ook nog eens indrukwekkend ogende remmerij waar.
Dit kan maar één ding betekenen: ook de Grecale krijgt een extra potente Trofeo-variant. Het is niet ondenkbaar dat de Maserati Grecale Trofeo een vergelijkbare aandrijflijn krijgt als de Alfa Romeo Stelvio Q. Dat zou betekenen dat Maserati een biturbo 2.9 V6 in de neus van zijn sportiefste Grecale hangt. Met die machine zou Maserati zijn pijlen richten op auto's als de Macan GTS van Porsche. In november wordt de Grecale gepresenteerd. Of deze Trofeo dan ook direct van zich laat horen, is niet met zekerheid te zeggen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
![Maserati Grecale 2.0 300pk MHEV GT Q4 [ SonusFaber Leder Apple/Android ]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/58483844/0-a7503c532329090d009b77a213971de7.jpg)
Maserati Grecale 2.0 300pk MHEV GT Q4 [ SonusFaber Leder Apple/Android ]
- 2022
- 65.390 km

Maserati Grecale 2.0 MHEV GT Primaserie | Panoramadak | Head-Up | Premium Audio | ACC | Stoel+Stuurverwarming
- 2022
- 40.226 km

Maserati Grecale 2.0 GT,PANO,SONUS FABER,360 CAM,SFEER VERLICHTING,MEMORY.HEAD UP.BTW
- 2023
- 74.688 km
Lees ook

Dankzij slimme truc heeft de elektrische Maserati Grecale opeens groter rijbereik

Maserati Grecale tegen het licht gehouden, prijzen omlaag

Maserati Grecale wordt duizenden euro's duurder

Test: Maserati Grecale Folgore - Hoe Maserati kan een elektrische Maserati nog zijn?
