Mag nat worden: Fomm Concept One

Fomm Concept One
Fomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept OneFomm Concept One
Op het gebied van studiemodellen zijn we wel wat gewend van de Japanners. Het verbaast ons dan ook niet dat deze verschijning heel goed presteert onder natte omstandigheden.

Het kleine studiemodel op deze afbeeldingen is afkomstig van Fomm, een bedrijf dat zich heeft voorgenomen om nog dit jaar de kleinste vierzits EV ter wereld op het asfalt te zetten. Deze Concept One is daar een voorproefje op.

De Concept One is zoals gezegd een geheel elektrische auto, maar dan gericht op de consument woonachtig in regio's die helaas nog wel eens onderlopen. Het creatieve kleintje bezit daarom een speciale eigenschap: hij kan drijven. Een volwaardig amfibievoertuig wil Fomm het niet noemen, de aanwezige straalaandrijving die de Concept One met een gemoedelijk vaartje door het water laat bewegen, dient namelijk alleen in noodgevallen gebruikt te worden.

De Concept One weegt om en nabij de 500 kilo, is 2,5 meter lang en meet 1,30 meter in de breedte. In de voorwielen zijn twee elektromotoren bevestigd, elk goed voor 5kW aan vermogen. Sturen gaat voor de verandering via een stuur dat dat we normaal gesproken op tweewielers tegenkomen. In hoeverre de auto, die voorlopig alleen in digitale vorm lijkt te bestaan, voor een productiemodel gaat zorgen is nog onbekend.

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.