Lynk & Co 10 is nieuwe plug-in hybride sedan

Zonder Z, met EM-P

Lynk & Co 10

Lynk & Co staat op het punt om een nieuwe plug-in hybride sedan te lanceren. Die heet voluit Lynk & Co 10 EM-P en is naast nieuw ook heel bekend.

Het leveringsgamma van Lynk & Co is in Europa uiterst beperkt. Lang verkocht het merk van Geely hier enkel de plug-in hybride 01. Die 01 kreeg eind vorig jaar gezelschap van de volledig elektrische en in China Z20 geheten Lynk & Co 02. Begin dit jaar voegde Lynk & Co een derde model aan zijn Europese line-up toe, een plug-in hybride met een elektrisch bereik van 200 kilometer die luistert naar de naam 08. In thuisland China klotsen de modellen in de Lynk & Co-showrooms tegen de plinten. Ga er maar even goed voor zitten. Je treft er naast de 01, Z20 en 08 namelijk ook de Chinese 02 (geen EV), de 03, de 05, de 06, de 07, de 09, de 900 en de Z10 aan. Daar komt er binnenkort eentje bij: de 10.

De Lynk & Co 10 EM-P heeft geen Z in zijn modelnaam en dat wijst er volgens de Chinese naamstrategie van het merk op dat het géén EV is. De toevoeging EM-P achter de modelnaam is daarbij minstens zo veelzeggend. Die betekent in Lynk & Co-terminologie namelijk 'plug-in hybride'. De Lynk & C0 10 EM-P lijkt afgaande op de eerste teaserplaten die het merk heeft vrijgegeven de plug-in hybride variant van de Z10 te worden. Hij lijkt er namelijk sprekend op.

We weten onder meer dat de Lynk & Co 10 EM-P een geblazen 1.5-benzinemotor en meerdere elektromotoren en dus vierwielaandrijving krijgt. Het systeemvermogen bedraagt 530 pk. De 10 wordt net als de Z10 een dikke vijf meter lang en is dus een stuk kloeker dan de erna grootste stekkersedan van het merk, de 4,83 meter lange 07. Over een eventuele komst naar Europa is vooralsnog niets bekend.

PRIVATE LEASE Lynk & Co

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.