Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Logisch gevolg: Citroën C1

111
Logisch gevolg: Citroën C1
Logisch gevolg: Citroën C1Logisch gevolg: Citroën C1Logisch gevolg: Citroën C1Logisch gevolg: Citroën C1Logisch gevolg: Citroën C1Logisch gevolg: Citroën C1Logisch gevolg: Citroën C1
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
24 februari 2014 om 11:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2014:

 Meer informatie: www.salon-auto.ch

Nu Peugeot de 107-opvolger 108 heeft gepresenteerd, kan Citroën natuurlijk niet achterblijven: ook de nieuwe C1 is gearriveerd. Net als voorheen zijn de grootste verschillen tussen de auto's aan de voorzijde te vinden.

De 108 en C1 zijn technisch, maar ook qua uiterlijk grotendeels gelijk. De grootste verschillen vinden we aan de voorkant. Citroën kiest net als bij de C4 Picasso voor opgesplitste koplampen; de richtingaanwijzers zitten in platte, hoger geplaatste units, de overige verlichting in ronde units daar direct onder. Voor de dagrijlampen brengen de Fransen zelfs nog een extra verdieping aan; verticale ledstrepen vervullen die rol. Daarmee is de familiegelijkenis met de DS3 meteen duidelijk, en ook de zwarte A-stijlen van die auto worden overgeheveld naar de C1.

Langer, smaller en zwaarder

De C1 is met een lengte van 3,46 meter en een breedte van 1,62 meter iets langer en smaller dan z'n voorganger. Het neusje maakt 'm overigens ook een centimeter korter dan z'n Franse tweelingbroer. Uiteraard is de auto er wederom met een vijf- en met een driedeurscarrosserie. Het grote roldak Airscape is op beide versies leverbaar. Het A-segmentertje is met een gewicht van 840 kg iets zwaarder dan voorheen.

Mirror screen

Net als Peugeot kiest Citroën voor een iets hogere positionering bij zijn kleinste model. Daar hoort natuurlijk een zeer uitgebreide optielijst bij. Naast het Airscape-dak zien we daarop zaken als two-tonelak en stickerwerk. Wie er graag klein, maar luxe bij wil rijden kan kiezen voor onder meer een achteruitrijcamera, climate control en keyless entry. Het dashboard is te voorzien van het zogenaamde Mirror Screen, een 7 inch groot touchscreen waarmee een smartphone kan worden bediend. Navigatie, telefonie en muziek kunnen zou eenvoudig naar de auto worden overgeheveld.

88 of 99 gram

Het motorenpalet van de Franse zustermodellen bestaat uit een 1,0-liter met 68 pk en een 1,2-liter met 82 pk. De kleinste motor stoot 88 gram CO2 per kilometer uit, de grotere houdt het op 99 g/km. Citroën parkeert de C1 naast de 108 op de salon van Genéve. In de vorm van de Toyota Aygo zal ook de laatste telg van de drieling daar voor het voetlicht treden, maar hoe die auto eruitziet en of de Japanners voor dezelfde motoren kiezen, is nog even afwachten.

  • Houd me op de hoogte over de Citroën C1
Citroën Citroën C1 Salon van Genève 2014

PRIVATE LEASE Citroën C1

INFO
DirectLease
DirectLease
Citroen C1 VTi 72 Feel (5D/5H)
€ 249
 
Citroën C1 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Citroën C1 1.0 e-VTi Selection

    Citroën C1 1.0 e-VTi Selection

    • 2016
    • 23.000 km

    € 7.950

    Citroën C1 1.0 First Edition led dagrij airco lmv

    Citroën C1 1.0 First Edition led dagrij airco lmv

    • 2012
    • 138.745 km

    € 4.350

    Citroën C1 1.0 Collection

    Citroën C1 1.0 Collection

    • 2013
    • 119.109 km

    € 4.899

Meer Citroën C1 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Citroën C1

    137
    • 24 mei 2018

Lezersreacties (111) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C1 specificaties
  • Citroën C1 occasions
  • Citroën C1 video's
Advies en informatie
  • Citroën C1 tests
  • Citroën C1 gebruikersreviews
  • Citroën C1 index
PREMIUM
Renault Twingo - Hyundai i10 - Citroën C1

Renault Twingo - Hyundai i10 - Citroën C1

Nog niet zo lang geleden fileerden we het bijna volledige A-segment in een multitest. Renault...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Citroen C1 VTi 72 Shine (2021)

    Citroen C1 VTi 72 Shine (2021)

    6
    • 8 september 2021
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 VTi 68 Style Edition (2015)

    Citroen C1 VTi 68 Style Edition (2015)

    • 14 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 1.0i Séduction (2006)

    Citroen C1 1.0i Séduction (2006)

    4
    • 10 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 VTi 68 Shine (2015)

    Citroen C1 VTi 68 Shine (2015)

    4
    • 23 december 2020
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 VTi 72 Feel (2019)

    Citroen C1 VTi 72 Feel (2019)

    3
    • 30 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 1.0i Séduction (2007)

    Citroen C1 1.0i Séduction (2007)

    1
    • 14 december 2019
  • Gebruikersreview
    Citroen C1 1.0i Ambiance (2009)

    Citroen C1 1.0i Ambiance (2009)

    10
    • 8 februari 2019
meer reviews
Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km - Klokje Rond

Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km - Klokje Rond

Dat de drieling Aygo/107/C1 hoge kilometerstanden kan halen, hebben we in deze rubriek al vaker...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km - Klokje Rond

    Citroën C1 1.0-12V – 2007 – 456.961 km...

    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108: vaarwel

    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108:...

    83
    • 13 november 2021
  • Nieuws
    Doek valt voor Citroën C1

    Doek valt voor Citroën C1

    60
    • 10 november 2021
  • Achtergrond
    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste...

    49
    • 14 september 2021
  • Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385 km - Klokje Rond

    Citroën C1 Puretech 82 – 2015 – 530.385...

    • 12 april 2021
  • Nieuws
    Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

    Citroën C1 Millennium biedt meer voor minder

    21
    • 9 april 2021
  • Citroën C1 - Achteruitkijkspiegel

    Citroën C1 - Achteruitkijkspiegel

    31
    • 27 februari 2021
Merk
Merk
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • PREMIUM
    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger...

    • 26 april 2022
  • (Citroën) DS 3 - Occasion aankoopadvies

    (Citroën) DS 3 - Occasion aankoopadvies

    206
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    ‘Fiat-versie Citroën Ami heet Topolino’

    ‘Fiat-versie Citroën Ami heet Topolino’

    48
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Citroën C5 Aircross - Facelift Friday

    Citroën C5 Aircross - Facelift Friday

    46
    • 8 april 2022
  • Achtergrond
    De Citroën BX 4TC was alle logica voorbij

    De Citroën BX 4TC was alle logica voorbij

    54
    • 3 april 2022
  • Achtergrond
    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing maakte

    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing...

    234
    • 2 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden