AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Linksgestuurde TVR Sagaris in Nederland
De eerste TVR Sagaris is in Nederland gearriveerd en is meteen een heuse wereldprimeur. Het is namelijk de het eerste linksgestuurde exemplaar.
De eerste TVR Sagaris is in Nederland gearriveerd en is meteen een heuse wereldprimeur. Het is namelijk de het eerste linksgestuurde exemplaar.
Door de grote vraag op de thuismarkt moest noodgedwongen de komst van de linksgestuurde versie worden uitgesteld. In de opvallende lakkleur Chameleon Orange is het eerste exemplaar afgeleverd aan winkelketen Europart. Daar zal de Sagaris worden ingezet voor promotie-doeleinden.
De zes-in-lijn 4,0-liter motor is goed voor een maximum vermogen van 400 pk bij 7.000 tpm en een maximum koppel van 420 Nm bij 5.250 tpm. In combinatie met het wagengewicht van slechts 1.078 kg is de Sagaris tot sensationele prestaties in staat. Zo accelereert de auto in slechts 3,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h, terwijl er 8,1 seconden nodig zijn om 160 km/h te bereiken. De topsnelheid ligt volgens de fabriek dicht tegen de 300 km/h.
De Nederlandse importeur heeft ook meteen de prijs vrijgegeven. De TVR Sagaris kost € 113.500.
Plaats een reactie