Range Rover krijgt mild-hybrid zescilinder
Uitbreiding
Land Rover breidt de het motorenpalet van de Range Rover uit met een van mild hybrid-techniek voorziene zescilinder.
In februari dit jaar presenteerde Land Rover de Range Rover Sport HST, een variant met een 3,0-liter zescilinder in de neus die is gekoppeld aan een 48v-systeem. Het is die zes-in-lijn die Land Rover nu ook in de neus van vlaggenschip Range Rover hangt.
Net als in de Range Rover Sport HST levert de machine in de Range Rover 400 pk en 550 Nm koppel. Met dat hart sprint de statige SUV in 6,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 225 km/h. Interessant gegeven is dat de 3.0 niet alleen een elektrisch aangestuurde supercharger heeft, maar ook is voorzien van mild hybrid-techniek. Het systeem kan tijdens het remmen vrijkomende energie opslaan in het 48v-accupakket. Het gemiddeld verbruik zou op 9,3 l/100 km liggen. Omstreeks 2020 moet van elke Land Rover een geëlektrificeerde versie beschikbaar zijn.
Land Rover voert verder een kleine update op de Range Rover door. Zo zijn de koplampen, met Matrix- of Pixel Led-techniek, voortaan standaard uitgerust met Sign Post Dimming, een systeem dat verkeersborden detecteert en de verlichting zodanig aanpast dat het terugkaatsende licht de bestuurder niet verblindt. Tourist Mode is een nieuw systeem dat alleen standaard aanwezig is op de 'Ranger' met Pixel-kijkers. Hiermee kun je instellen of je aan de linker- of rechterkant van de weg rijdt. De verlichting zou de tegenliggers zo niet kunnen verblinden. Ander nieuws: het Smartphone Pack is voortaan ook standaard.
In Nederland is de vanafprijs vastgesteld op € 152.460. Bestellen kan per direct.