Land Rover Defender Electric zoemt naar Genève
De Defender Electric heeft de beschikking over een 94 pk sterke elektromotor. Het maximumkoppel is 330 Nm. De auto slaat z'n energie op in een 300 Volt lithium-ion accu met een capaciteit van 27 kWh. Het accupakket weegt 410 kg en hierdoor is de concept-car ongeveer 100 kg zwaarder dan een standaard-Defender.
De actieradius is 80 kilometer. Opladen met de snellader kost vier uur, met de draagbare lader tien uur. De vierwielaandrijving met centraal blokkeerbaar differentieel blijft behouden. Deze Defender is de eerste met een aangepaste versie van Land Rovers Terrain Response System.
De concept-car is afkomstig uit de stallen van het Advanced Engineering Team van Land Rover. De Defender Electric is getest in extreme (offroad-) condities, iets waarmee hij duidelijk afwijkt van de andere elektrische auto's. Zo stuurden de ingenieurs de auto in een 'road train' een helling van 13 procent op en ook reden ze door plassen met een diepte van 800 millimeter.
De elektrische Defender gaat niet in productie, meldt Land Rover. Wel wordt de opgedane kennis gebruikt in andere, toekomstige modellen van het merk.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Land Rover Defender 3.0 D200 90 MHEV | COMMERCIAL | ACC | Trekhaak | Stoel+Stuurverwarming | 360° Camera
- 2021
- 78.065 km

Land Rover Defender 2.4 TD 90 SW E 4-persoons LED Trekhaak Airco Stoelverwarming
- 2008
- 168.124 km

Land Rover Defender 110 2.0 P300e 110X Dynamic SE I Pano I ACC I 5jr. garantie I
- 2025
- 100 km
Lees ook

Land Rover Defender Pickup is halve Hollandse Glorie

Classic Defender V8 Churchill Edition: Britser kan haast niet

De standaardkeuze als actiemodel: Land Rover Defender Octa Black

Land Rover Defender Edition 53: 26 centimeter korter en makkelijker in te parkeren
