Land Rover Defender doet naam eer aan

Kogelbestendig

Land Rover Defender 110 Trasco
Land Rover Defender 110 TrascoLand Rover Defender 110 TrascoLand Rover Defender 110 TrascoLand Rover Defender 110 TrascoLand Rover Defender 110 Trasco

Foute vrienden? Dan is de Land Rover 110 misschien wel dé auto voor jou. Land Rover kan de Defender 110 nu namelijk ook leveren met bepantsering die de inzittenden tot op zekere hoogte beschermt tegen kogels en explosieven.

Land Rover heeft een samenwerking met voertuigbeschermingsspecialist Trasco en dus is het vanaf nu ook mogelijk om je Defender 110 te laten bepantseren. Wie een Defender 110 met 'aankleding' van Trasco bestelt, krijgt een Land Rover Defender waarbij diverse carrosseriedelen uitgerust zijn met VPAM-gecertificeerde kogelwerende materialen. Zo zijn onder meer de voorruit, de zijruiten, de portieren, en het dak met bepantsering van VPAN-niveau 4 of 6 te voorzien. Ook hoort een kogelwereld schot met ruit achter de tweede zitrij tot de zaken die Trasco in de Defender 110 kan plaatsen.

Land Rover Defender 110 Trasco

Land Rover Defender 110 met kogelbestendig tussenschot van Trasco.

Op de lijst van Trasco vinden we onder meer een brandblussysteem voor de motorruimte dat je met een druk op de knop zelf kunt inschakelen, al werkt het systeem ook automatisch. Ook zwaailichten en sirene, een intercom, run-flatbanden en een zelfdichtende brandstoftank horen bij de Trasco-uitrusting. Volgens Land Rover is de Defender 110 met Trasco-extraatjes nauwelijks te onderscheiden van een regulier uitgevoerd exemplaar. Het is niet bekend hoe zwaar de Defender 110 met Trasco-bescherming is.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (9) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.