Lamborghini liever niet aan de autonome auto
'Wij zijn de laatste fabrikant die ermee komen'

Dat zegt Maurizio Reggiani, hoofd van Lamborghini's ontwikkelingsafdeling, in een interview met Digital Trends. Volgens Reggiani zijn er momenteel zelfs helemaal geen plannen om een automome auto te ontwikkelen. "Een Lamborghini koop je om (rij-)plezier te hebben," aldus de ontwikkelingsbaas.
Lamborghini lijkt overigens hetzelfde te denken over een volledig elektrisch model. Dat wil overigens niet zeggen dat het merk stekkertechniek links laat liggen. De op stapel staande Urus, die dit jaar eindelijk in productieversie wordt gepresenteerd, komt namelijk als plug-in hybrid beschikbaar. Hetzelfde model wordt tevens leverbaar met zaken als 'active lane-keeping assist', wat toch in de buurt komt bij autonome techniek.
Uitgelicht aanbod

Lamborghini Urus 4.0 V8 | Novitec Esteso Widebody | Pano | Full ADAS | 360° | ACC | Soft-Close |
- 2020
- 21.330 km

Lamborghini Huracán 5.2 V10 LP610-4 Spyder | Lift | Carbon interieur | Sensonum audio | Camera
- 2016
- 29.754 km

Lamborghini Huracán LP610-4 5.2 V10 KERAMISCH | CRUISE CONTROL | SENSONUM PREMIUM AUDIO | FULL LEATHER INTERIOR | ACHTERUITRIJCAMERA | FULL EXTERIOR CARBON PACK | ETC.
- 2016
- 32.660 km
Lees ook

Tesla Model Y nieuwe best verkochte auto ter wereld

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition is 333 pk sterk feestnummer

In deze gevallen moet je caravan een groene kaart hebben

Smart ForTwo Electric Drive - 2014 - 141.220 km - Accudegradatietest

Hoe moet je je camper verzekeren in een stalling?

Xpeng X9: slimme concurrent voor ID Buzz?
Lezersreacties (21) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.