Laatste update Peugeot 406
Tussen al het spectaculaire nieuws op de Autosalon van Genève speelde de opgefriste Peugeot 406 maar een bescheiden rolletje. In Nederland keert trouwens de V6-versie weer terug.
Veel heeft Peugeot niet gedaan om de Peugeot klaar te maken voor de eindsprint. We hoeven immers niet zo lang meer te wachten: de 407 zal begin 2004 worden geïntroduceerd. Daarom zijn er aan het uiterlijk alleen simpele wijzigingen toegepast op de sedan en de stationwagen in de vorm van een verchroomde lijst aan de onderkant van de grille, een verchroomd uitlaatsierstuk en afhankelijk van de uitvoering nieuwe wieldoppen of andere velgen. Verder zijn de voetjes van de achteruitkijkspiegels voortaan glanzend zwart gespoten. Een grotere leeuw siert de klep van de Break, die bovendien is voorzien van een donker getinte achterruit.
Binnenin zijn de wijzigingen al even bescheiden. Zo heeft de 406 een aluminium centraal dashboardpaneel gekregen, een strip rond het instrumentenpaneel en zijn de ventilatieroosters in dezelfde kleur als het dashboard uitgevoerd. De XS en de GT hebben beige wijzerplaten gerkregen.
De 2.2-motorvarianten zijn voortaan standaard uitgerust met ESP. Met de vernieuwingen van het 406-gamma komt ook de V6-motor weer terug. Deze 210 pk sterke motor was al ruim een jaar niet meer leverbaar. De 24-kleps V6 levert 210 pk. Een nieuwe combinatie vormt de XR 2.0 met 138 pk.
De XR blijft de basisversie van de 406, die verder de XT en de Gentry kent (met standaard leren bekleding) en de sportievere SX en GT.
De prijs van de XR begint bij € 20.800, dat is € 50 euro meer dan van de vorige versie. Ook de andere uitvoeringen zijn niet schokkend in prijs verhoogd. De verschillen zullen voornamelijk zijn terug te voeren naar wijzigingen in de uitrusting.