AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Klaar voor productie: Hyundai Accent Hybrid
Hyundai staat op het punt om een hybride-versie van de nieuwe Accent in productie te nemen. Hij is bedoeld voor de Koreaanse thuismarkt en zal niet naar Europa komen.
Hyundai staat op het punt om een hybride-versie van de nieuwe Accent in productie te nemen. Hij is bedoeld voor de Koreaanse thuismarkt en zal niet naar Europa komen.
Europeanen hebben eerder dit jaar op de autoshow in Stockholm kunnen kennismaken met de hybride-versie van de nieuwe Hyundai Accent. Hyundai kondigt aan de auto wel in productie te nemen, maar niet naar Europa te exporteren.
Aanvankelijk had het Koreaanse merk zijn zinnen gezet op waterstoftechniek. De Tucson FCEV concept car is daar een bewijs van. Nu is het merk echter tot inzicht gekomen dat het bevoorraden van tankstations met waterstof een probleem is. Als tussenoplossing wordt hybride-techniek gekozen.
De Hyundai Accent is voorzien van een zogeheten parallel hybridesysteem. Dat betekent dat de elektromotor de benzinemotor ondersteunt. De Accent is voorzien van een 144 Volt nikkel-methaanhybide accu die in de bagageruimte van de auto is geplaatst. De elektromotor heeft een vermogen van 12 kW en is gekoppeld aan een 1,4-liter benzinemotor. De Accent kan met deze techniek maximaal 164 km/u en haalt een gemiddeld verbruik van 5,3 liter op 100 km.
De hybride Accent onderscheidt zich van de normale uitvoeringen door zijn instrumentarium waarop is af te lezen wanneer de elektromotor bijspringt en wanneer de accu wordt bijgeladen. Ook is bij de hybride aan gewichtsbesparing gedaan. De stoelen hebben een aluminium frame, de wielen zijn van lichtmetaal en ook de motorkap en achterklep zijn van aluminium.
Plaats een reactie