AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Keramische remmen op alle Ferrari's
De welgestelde clientèle van Ferrari vinkt zeer regelmatig de optie van keramische remmen aan bij het bestellen van een nieuwe auto. Om die reden heeft Ferrari besloten dit type remmen vanaf 2008 standaard op alle modellen te monteren.
Ferrari zet uiteen dat het monteren van keramische remschijven meerdere voordelen heeft: allereerst zijn deze remmen veel minder gevoelig voor fading dan conventionele remschijven. Altijd handig als je eens even een middagje op het circuit wil boenderen, dus. Bovendien wegen de nieuwe remmen 15 kilogram minder, wat de rijeigenschappen weer verder aanscherpt.
Het Italiaanse merk introduceerde het remsysteem vijf jaar geleden op de Enzo. Spoedig verschenen de keramische remmen op de optielijsten van de verschillende modellen. Bij sommige modellen koos 85 procent van de kopers hiervoor, aldus Ferrari.
Het Italiaanse merk introduceerde het remsysteem vijf jaar geleden op de Enzo. Spoedig verschenen de keramische remmen op de optielijsten van de verschillende modellen. Bij sommige modellen koos 85 procent van de kopers hiervoor, aldus Ferrari.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ferrari 488 3.9 GTB HELE | Rosso Fuoco - Historie - Cuoio
- 2018
- 7.459 km
€ 282.950

Ferrari 599 6.0 GTB Fiorano F1 - GTO Pack l Racing seats l NOVITEC l Ceramic l Carbon l Full dealer history
- 2006
- 63.455 km
€ 169.995

Ferrari Portofino M 3.9 V8 HELE | Blu America | Carbon Driver Zone | JBL | Orig. NL
- 2023
- 27.247 km
€ 279.500
Lees ook
Autotest
Test: Ferrari F80 - Zonder V12, toch buitenaards
Nieuws
Ferrari Elettrica toont techniek: loodzwaar, razendsnel en met geluid!
Nieuws
Niels van Roij zet zaag in Ferrari Testarossa
Nieuws
Ferrari 849 Testarossa: SF90-opvolger gaat Volkswagen achterna
Autotest