Karma komt met eerste EV

Naamsverandering

Karma GS teaser

Karma Automotive meldt de komst van zijn allereerste EV. Het elektrische model krijgt een voor het merk dus volledig nieuwe aandrijflijn, al lijkt de auto op designvlak niet voor een schok te gaan zorgen.

Karma Automotive, het merk dat in de vorm van de Revero een voor de zoveelste keer gemoderniseerde versie van de aloude Fisker Karma verkoopt, laat met een teaser weten dat het binnenkort zijn allereerste elektrische model presenteert. De Revero is net als zijn technische stamvader namelijk gewoon een plug-in hybride. Op de teaserafbeelding zien we een stukje van de oranjekleurige koets van de aangekondigde EV, een auto die de wellicht wat onhandige naam GSe-6 op zich krijgt geplakt.

Volgens Karma wordt de GSe-6 de elektrische variant van de tevens zojuist aangekondigde GS-modelfamilie. Verwacht echter niet te veel van die compleet nieuwe modellijn. Karma lijkt de Revero namelijk om te dopen naar GS, en de nu aangekondigde GSe-6 is daar dus de nieuwe elektrisch aangedreven versie van. Eerder al liet Karma iets zien van een auto die het de Revero GT E noemde, een vroege versie van een elektriche Revero die dankzij een 75 kWh en 100 kWh grote accupakketten zo'n 320 en 640 kilometer elektrisch zou moeten kunnen rijden. Zeer waaarschijnlijk is de GSe-6 de definitieve productieversie van de Revero GT E.

Fisker en Karma

Voorheen kenden we de combinatie Fisker en Karma uiteraard van de Fisker Karma, de opmerkelijk gelijnde plug-in hybride die in 2011 werd gepresenteerd en die ook in Nederland werd geleverd. Ruim vijf jaar geleden ging het bedrijf van ontwerper Henrik Fisker op de fles en werd de Chinese Wanxiang Group de nieuwe eigenaar van het bedrijf. De restanten van de toko werden omgedoopt tot Karma Automotive en de eigenwijze plug-in hybride kreeg de naam Revero. Henrik Fisker zelf vertrok bij het bedrijf en stampte in 2016 Fisker Inc. uit de grond. Dat laatste bedrijf heeft met de Ocean zijn eerste EV op de menukaart staat.

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.