Jon Olsson presenteert Rolls-Royce Wraith

Nederlands bedrijf zorgt voor metamorfose

Rolls-Royce Wraith Jon Olsson
Rolls-Royce Wraith Jon OlssonRolls-Royce Wraith Jon OlssonRolls-Royce Wraith Jon OlssonRolls-Royce Wraith Jon OlssonRolls-Royce Wraith Jon OlssonRolls-Royce Wraith Jon Olsson
Jon Olsson, de skiër die er een handje van heeft om z'n auto's op zeer opvallende wijze te verbouwen, heeft weer een nieuw hoofdstuk aan z'n autocarrière toegevoegd. Dit is George!

Inderdaad, deze Rolls-Royce Wraith heeft om niet nader omschreven redenen de naam 'George' gekregen. Olsson geeft zelf al aan dat hij waarschijnlijk niet meer zal worden uitgenodigd om lid te worden van een Rolls-Royce-club en het is niet moeilijk om te zien waar die gedachte vandaan komt. Het kenmerkende camouflagepatroon, de gigantische wielen, de verlaging, het dakrek, de zeer opvallende verstralers en de het overvloedig aanwezige stickerwerk zorgen voor een Rolls die niet meer weet te appelleren aan de smaak van de traditionele Rolls-Royce-rijder, maar er op een geheel andere wijze in slaagt een opmerkelijke verschijning te zijn.

Opmerkelijk is dat de auto in Nederland, bij het nog erg jonge Absolute Motors uit Ridderkerk, is omgebouwd. Bjorn Nieborg heeft aan de auto gewerkt: "Het camouflagepatroon heeft Olsson zelf met tape uitgelijnd", vertelt hij. De opvallende wrap was niet de enige uitdaging: "We moesten een goede manier vinden om het unieke dakrek te monteren, wat uiteindelijk door middel van magneten is gebeurd. De auto is ook verlaagd en staat op 24-inch-wielen."

Ook onderhuids is er het nodige veranderd: "Hij is getuned naar 810 pk, we hebben de speciaal voor deze auto gefabriceerde uitlaat gemonteerd en er is een hydraulische handrem geplaatst". Dat laatste is slecht nieuws voor de achterbanden, die er op één van de eerste Instagram-beelden van de speciale Rolls al flink van langs krijgen. Bjorns collega Wesley is zeer te spreken over de samenwerking met Olsson: "Het was een superleuke ervaring. Ik ben er trots op dat we dit als jong bedrijf nu al hebben bereikt!"

Olssons bekendheid kreeg in Nederland een boost toen z'n RS6 aan een Nederlandse handelaar werd verkocht om vervolgens gestolen en in brand gestoken te worden. Daarna ging AutoWeek bij de Zweedse beroemdheid langs om 'm te vragen naar z'n reactie op die gebeurtenissen én z'n toekomstige autoplannen. Die video vind je hier.

Video

Lezersreacties (32)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.