AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Jaguar XFR Sportbrake antwoord op Audi RS6'
9
In de eerste dagen van het nieuwe jaar krijgt de geruchtenmolen weer een flinke slinger: Jaguar denkt serieus na over een XFR Sportbrake als tegenhanger voor de Audi RS6 en Mercedes E 63 AMG Estate.
Het Britse Autocar sprak met Jaguars Global Brand Director Adrian Hallmark, die een R-versie van de XF Sportbrake een 'interessant project' noemde. Hij plaatste er wel direct een kanttekening bij: het zou een grote uitdaging worden om de power van de supercharged 5.0 V8 (510 pk, 625 Nm) te combineren met de automatisch nivellerende achteras van de stationwagon. Desondanks ziet Hallmark wel heil in het XFR Sportbrake-project; hij voorziet een gelimiteerde productie van 300 tot 400 exemplaren.
Mocht de Jaguar XFR Sportbrake er komen, komt-ie in het vaarwater van andere superstations zoals de Audi RS6 (560 pk, 700 Nm) en de Mercedes E 63 AMG Estate (525 pk, 700 Nm). De BMW M5 (560 pk, 680 Nm) is er niet als Touring-variant.