Jaguar XF: supercharged basismotor

Jaguar C-XF
Bij de huidige top-Jaguars is het vaste prik: atmosferische motoren voor de goedkopere modellen, en een supercharger voor de topversie. Bij de XF, de opvolger van de S-Type, zal dit echter anders zijn.
Bij de huidige top-Jaguars is het vaste prik: atmosferische motoren voor de goedkopere modellen, en een supercharger voor de topversie. Bij de XF, de opvolger van de S-Type, zal dit echter anders zijn.
De XF zal bij introductie een 4,2-liter motor met supercharger onder de kap krijgen. We kennen deze 420 pk sterke benzinemotor al uit de XKR.
Tegenwoordig doe je met zo'n motor echter niet meer mee in de markt voor supercoupés en –sedans. De Mercedes E 63 AMG (514 pk), BMW M5 (507 pk) en de komende Audi RS6 (ongeveer 525 pk) zitten immers allemaal boven de 500 pk.
Daarom komt Jaguar in 2010 met het echte topmodel van de XF. Deze versie zal een gloednieuwe 5,0-liter V8 met supercharger onder de kap krijgen met een vermogen waar de Duitse concurrentie het een stuk benauwder zal krijgen. Reken op minimaal 500 pk.
Uiteraard zal het motorenpalet rond die tijd ook naar onderen worden uitgebreid, met een 2,7-liter turbodiesel en atmosferische benzinemotoren.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.