Jaguar E-Pace voortaan altijd sportief uitgedost
Plug-in hybride krachtigste én goedkoopste
Jaguar herziet het leveringsgamma van zijn kleinste hoogpotige: de E-Pace. Die is vanaf nu altijd uitgevoerd als sportieve R-Dynamic, maar dat betekent zeker niet dat er nu niets meer te kiezen valt.
Tot voor kort kon je de Jaguar E-Pace configureren in talloze smaken, maar daarvan valen er nu enkele weg. De Jaguar E-Pace is voortaan altijd sportief aangekleed doordat de R-Dynamic-lijn nu standaard is. Wel kun je net als voorheen daarbovenop kiezen voor de S-, SE- en HSE-uitvoeringen. Verder omvat de motorenlijst drie krachtbronnen, waaronder twee diesels, twee benzinemotoren én een plug-in hybride. Die plug-in is niet alleen de krachtigste, maar tevens de goedkoopste E-Pace.
Volgens Jaguar kiest zo'n groot deel van de E-Pace-kopers voor de R-Dynamic-uitvoering dat dit nu de standaarduitdossing van de compacte SUV is geworden. De R-Dynamics herken je aan de voorbumper met grotere luchtinlaten, de specifieke achterbumper en aan de donkerder getinte achterste zijruiten. In het interieur zijn de donkere hemelbekleding, de donkerchroomkleurige schakelflippers aan het stuurwiel, rvs-pedalen en de lederen sportstoelen de herkeningspunten.
Uitrusting
Jaguar houdt het niet bij het standaard maken van de R-Dynamic-lijn. Zo is de uitrusting verbeterd. De E-Pace R-Dynamic S had al adaptieve cruisecontrol (de D165 uitgezonderd), een 11,4-inch multimediascherm, navigatie, Lane Keeping Assist, verkeersbordherkenning en Driver Condition Monitoring. Daar is nu een elektrisch bedienbare achterklep en een 12,3-inch digitaal instrumentarium aan toegevoegd. De R-Dynamic SE heeft voortaan standaard meer zwarte accenten, afkomstig uit het Black Exterior Pack, een inductielader, stoelverwarming voorin, Keyless Entry en Rear Collision Monitor. De duurste uitvoering, de R-Dynamic HSE, heeft al het bovenstaande, maar krijgt daarbovenop een zwart dak, een suède hemeltje, uitgebreide sfeerverlichting, ventileerbare en met fraaier leer afgewerkte voorstoelen.
Één versie met handbak, plug-in hybride het goedkoopste
Meer nieuws heeft betrekking op de aandrijflijnen. Zo zijn alle motoren fijngeslepen en net iets zuiniger en schoner dan voorheen. De vanafprijs van de Jaguar E-Pace bedraagt €66.165. Dat bedrag geldt voor de P300e als R-Dynamic S met 309-pk plug-in hybride. Hij is er ook als SE en HSE en kost dan achtereenvolgens €69.865 en €72.991. Er is één Jaguar E-Pace met handbak, dat is de voorwielaangedreven instapdiesel D165.
Prijzen Jaguar E-Pace
Motor | Transmissie | Aandrijving | Vermogen | Uitvoering | Prijs |
P300e (plug-in hybride) | Automaat | Voor+achter | 309 pk | R-Dynamic S | €66.165 |
P300e (plug-in hybride) | Automaat | Voor+achter | 309 pk | R-Dynamic SE | €69.865 |
P300e (plug-in hybride) | Automaat | Voor+achter | 309 pk | R-Dynamic HSE | €72.991 |
P160 (mild-hybride, benzine) | Automaat | Voor | 160 pk | R-Dynamic S | €71.104 |
P160 (mild-hybride, benzine) | Automaat | Voor | 160 pk | R-Dynamic SE | €76.192 |
P200 (mild-hybride, benzine) | Automaat | Voor+achter | 200 pk | R-Dynamic S | €85.295 |
P200 (mild-hybride, benzine) | Automaat | Voor+achter | 200 pk | R-Dynamic SE | €89.871 |
D165 (diesel) | Handbak | Voor | 163 pk | R-Dynamic S | €70.245 |
D165 (mild-hybride, diesel) | Automaat | Voor+achter | 163 pk | R-Dynamic S | €80.183 |
D165 (mild-hybride, diesel) | Automaat | Voor+achter | 163 pk | R-Dynamic SE | €84.848 |
D200 (mild-hybride, diesel) | Automaat | Voor+achter | 204 pk | R-Dynamic S | €81.918 |
D200 (mild-hybride, diesel) | Automaat | Voor+achter | 204 pk | R-Dynamic SE | €86.683 |