AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Isuzu MU-X stevig onder het mes

Als een Everest of een Fortuner

Isuzu M-UX

Te koop in 60 landen, maar totaal onbekend in Nederland: de Isuzu MU-X. Het SUV-broertje van de hier wél bekende D-Max gaat stevig onder het mes en krijgt onder meer een compleet nieuwe neus.

De Isuzu MU-X is wat de Toyota Fortuner voor de Toyota Hilux is en de Ford Everest voor de Ranger. Wat zeg je, dat zegt je allemaal niets? Logisch: niet alleen de MU-X, maar ook de Fortuner en Everest worden niet (in de buurt van) Nederland verkocht. Het gaat in alle gevallen om de SUV-broertjes van de genoemde pick-ups. Stoere alleskunners met een ladderchassis dus, maar dan zonder laadbak en met één of twee extra zitrijen en een grote bagageruimte.

De huidige Isuzu MU-X, want daar gaat het hier om, bestaat sinds 2020. De terreinwagen krijgt nu een zeer omvangrijke facelift, die hem onder meer een geheel nieuwe neus brengt. De grote, afgeronde grille valt direct op, maar de agressief ogende koplampen en breed uitlopende voorbumper mogen er eveneens zijn. Scherp gelijnde, zwarte wielen en grote zwarte spatbordranden maken het feest compleet, al zijn die allemaal niet standaard. Ze horen bij de RS-versie, een topuitvoering die zowel op sportiviteit als op luxe is gericht.

Isuzu MU-X

De 'oude' Isuzu MU-X.

Ook vanbinnen verandert er veel. Met name het bovenste deel van het dashboard is anders vormgegeven en technologisch weer helemaal bij de tijd. Nieuwe veiligheidssystemen en andere nieuwe voorzieningen, zoals een 360-graden-camera, maken de MU-X klaar voor de komende jaren. Succesvolle jaren, ongetwijfeld: in een land als Thailand doet Isuzu met zowel de D-Max als de MU-X goede zaken.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren