Isuzu D-Max gefacelift
Downsizing in pick-up-land
Isuzu heeft de D-Max subtiel bijgepunt. Het belangrijkste nieuws vinden we echter onder de motorkap.
De Isuzu D-Max is een model dat we dankzij Rijkswaterstaat regelmatig op de Nederlandse wegen tegenkomen. De Japanse pick-up wordt vandaag in een gefacelifte vorm gepresenteert, al vergeven we het je als je de aangescherpte auto niet direct herkent. De koplampen zijn anders van vorm en hebben nu een 'inham' ter hoogte van de grens met de grille. Die grille is nog altijd priminent aanwezig dankzij het vele chroom.
Volgens Isuzu is zowel het zitcomfort als het bedieningsgemak erop vooruitgegaan door de stoelen en het dashboard nog eens goed tegen het licht te houden. Ook de uitrustingsmogelijkheden zijn uitgebreid, zodat je nu onder meer kunt beschikken over een geïntegreerd navigatiesysteem en keyless go.
Wie het belangrijkste nieuws wil aanschouwen, zal de nipt anders vormgegeven motorkap toch echt moeten openen. Eronder monteert Isuzu namelijk niet langer een 2,5-liter dieselmotor met 163 pk en 400 Nm, maar een 1.9 met 164 pk en 360 Nm. Ook nieuw is de automaat, die met zes versnellingen een verzetje meer heeft dan voorheen. Met de nieuwe dieselmotor voldoet de Isuzu D-Max aan de Euro 6-emissienormen (was Euro 5). De auto wordt er, in ieder geval in theorie, dan ook een stuk zuiniger van. Isuzu belooft een winst van 4 tot 16 procent op dit gebied. Het trekvermogen leidt er niet onder, want deze pick-up mag nog altijd 3,5 ton meezeulen.