Innotech Aspiron debuteert op Goodwood
Innotech heeft er een handje naar om Chevrolet's Corvette te verbouwen, maar dat is niet het enige waar de Tsjechische fabrikant zich mee bezighoudt. Met de Aspiron gooien de snelheidsadepten het namelijk over een andere boeg.
Zo op het eerste gezicht heeft de Aspiron wel iets weg van de Caparo T1 (foto 3), een auto die eveneens het design van z'n jas heeft ontleend van de Formule 1. Het apparaat krijgt een koolstofvezel carrosserie, waardoor de auto 760 kilogram weegt. Innotech vergeet z'n banden met Amerikaanse achtcilinders niet, een V8 van de planken van Chevrolet zal namelijk voor de aandrijving zorgen.
De Tsjech komt in zes varianten op de markt, waarvan de zwakste van het stel over een 6,2-liter beschikt die er 500 pk uit perst. Een trapje hoger op de ladder staat een 7,0-liter metende V8 met 700 pk. De middelste versie beschikt over een 6,2 liter V8 met supercharger, deze zendt 750 pk naar de wielen. Weer een trapje hierboven staat de uitvoering met 800 paarden onder de kap. Bijna bovenaan de ladder ronkt een 900 pk sterk monster en het ultieme beest is een 1.000 pk sterke versie die Ethanol E85 in z'n tank nodig heeft om vooruit te komen. De goedkoopste Aspiron mag mee voor 114.000 euro, de 800 pk-versie rijdt vanaf 157.000 euro met je mee naar huis. De twee topmodellen hebben nog geen prijskaartje ontvangen.