Infiniti kleedt Q50-gamma uit

Alleen als Hybrid, fors duurder

Infiniti Q50
Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50Infiniti Q50

De Infiniti Q50, hij is er nog. De Japanse premium-sedan is in Nederland een bijzonder exclusieve verschijning, maar staat nog altijd op de prijslijst. Die hoeveelheid mogelijkheden is echter wel flink teruggeschroefd: de auto is er alleen nog als hybride.

De overige Q50 versies zijn naar verluidt alsnog slachtoffer geworden van de WLTP-cyclus die eind vorig jaar veel meer auto’s van het toneel verdreef. De Q50 was er tot voor kort als 2.0T, 3.0T, 2.2d-dieselversie en als Hybrid.

Alleen die laatste overleeft de slachting met een Euro 6d Temp-uitstootclassificatie, maar wordt wel fors duurder. Waar de Q50 Hybrid Premium in 2018 nog met een prijskaartje van € 57.475 als basisversie dienst deed, gaat die eer nu naar de Hybride Luxe van € 72.978. De Sport stond voorheen voor € 60.885 in de prijslijst en kost nu € 73.403, topversie Sport Tech moet nu € 87.659 opbrengen. Die laatste heeft standaard vierwielaandrijving, bij de Sport kost de AWD-versie € 82.449.

De Infiniti Q50 Hybrid is een echte power-hybride en beschikt niet over een bescheiden viercilindertje, maar over een dikke 3,5-liter V6 met 306 pk en 350 Nm. Tel daar het vermogen en koppel van de elektromotor bij op en je komt op een totaal van 364 pk en 546 Nm, goed voor een 0-100-tijd van 5,1 seconden bij de achterwielaangedreven versie en 5,4 tellen bij de vierwielaangedreven variant.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.