In het Wild: Goggomobil T300
Dwerg van glasvezel
In 1955 kwam scooterbouwer Hans Glas met de realisatie van zijn overdekte scooter-idee. Het werd echter een dwergautootje. Achterin lag een luchtgekoelde tweetaktmotor van 250 cc die 13 pk leverde. Dankzij een carrosserie van glasvezel woog de auto nog geen 450 kg. In de loop der jaren ontving de Goggomobil, zoals de auto door het leven ging, verschillende updates. In 1957 werd de Goggomobil voorzien van een extra ruitenwisser en vervingen conventionele ramen de schuiframen in de portieren.
De Goggomobil in kwestie is voor het eerst op kenteken gezet in 1966. De auto zelf, is echter van 1964 of eerder. Dit is te zien aan de deuren, die bij deze uitvoering 'verkeerd om' openen. Opvallend is het roldakje en het simplistische interieur. Het moge duidelijk dat deze Goggomobil goed is onderhouden door de eigenaar, die hem al sinds 1990 in zijn bezit heeft. De luchtgekoelde tweetaktmotor die achterin ligt, beschikt wel over meer vermogen. Dankzij de 300 cc levert het blok 15 pk, waardoor het de 90 km/h kan halen.
Leuk detail is dat de Goggomobil vernoemd is naar de kleinzoon van Hans Glas. Andreas Glas had als bijnaam 'Goggo', en opa besloot de auto naar hem te vernoemen.