AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
In detail: de nieuwe Subaru Impreza
De Amerikaanse versie van de nieuwe Subaru Impreza staat later deze week op de New York International Auto Show. In de zomer komt hij daar op de markt. Over wanneer de nieuwe Impreza bij ons op de kade staat, tast de Nederlandse importeur nog in het duister.
De Amerikaanse versie van de nieuwe Subaru Impreza staat later deze week op de New York International Auto Show. In de zomer komt hij daar op de markt. Over wanneer de nieuwe Impreza bij ons op de kade staat, tast de Nederlandse importeur nog in het duister.
Voorlopig moeten we het dus even doen met de specificaties en het uiterlijk van de Amerikaanse Subaru Impreza. Vooral het uiterlijk zal weinig verschillen en de motorisering en techniek zal grotendeels vergelijkbaar zijn met dat van het huidige model.
Subaru brengt natuurlijk opnieuw boxermotoren en vierwielaandrijving. De wielbasis is gegroeid met 9,5 centimeter en die extra centimeters komen ten goede aan de binnenruimte.
Het chassis is opnieuw ontworpen en de boxer is voortaan nog wat lager in de auto geplaatst, zodat het zwaartepunt nog lager ligt dan voorheen. Verder zorgt een stijver chassis voor betere rijkwaliteiten en verder belooft Subaru dat de auto lichter en zuiniger is dan het vorige model. Door een veranderde achterwielophanging is de bagageruimte dieper en breder.
De Amerikanen krijgen de beschikking over een vier- en vijfdeurs model. Bij de vijfdeurs valt de achterspoiler op, die op alle modellen standaard is. De sedan heeft een 1,65 centimeter grotere overhang aan de achterzijde, maar is verder gelijk aan de hatchback. Subaru meldt trots dat in de sedan drie golftassen van het Tour-formaat passen.
Plaats een reactie