AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Impreza STI kan nog heftiger
23
Na onze recente rij-impressie met de Subaru Impreza WRX STI waren we behoorlijk onder de indruk van de kracht van deze Japanse powerhatch. De Japanse ingenieurs vinden echter dat het allemaal nog wel een tandje heftiger kan, getuige de recente tests met de Subaru Impreza WRX STI Spec C op de Nordschleife.
De Spec C moet de ultieme Impreza worden en dus maakt Subaru zich er niet gemakkelijk van af. Achter is er een nieuwe spoiler en ook de voorbumper is licht aangepast. Maar daar blijft het niet bij: de STI verliest bij de Spec C-behandeling 70 kg dankzij het gebruik van dunner glas en aluminium voor het dak, de deuren en de kofferklep.
De testrijders en ingenieurs streven ook naar een betere gasrespons en er is meer stopkracht dankzij grotere remschijven. Wanneer Subaru de auto precies onthult is nog niet duidelijk.