Hyundai Tucson N-Line gepresenteerd

1.6 CRDi krijgt mild-hybrid-techniek

Hyundai Tucson N-Line
Hyundai Tucson N-LineHyundai Tucson N-LineHyundai Tucson N-LineHyundai Tucson N-LineHyundai Tucson N-LineHyundai Tucson N-LineHyundai Tucson N-Line

Hyundai heeft de Tucson ondergedompeld in de emmer met N-Line-aankleding.

Na de i30 is de Tucson de eerst Hyundai waarvan het merk een N-Line-variant levert. Na die N-Line-behandeling is de SUV volgehangen met sportieve details, aankleding die volgens de Koreanen geïnspireerd is op de wijze waarop de échte N-modellen zijn volgehangen.

De N-Line-kuur geeft de Tucson onder meer een aangepaste voorbumper, een donkere grille, donkerder uitgevoerde kop- en achterlampen, in carrosseriekleur gespoten handgrepen, een zwart achterspoiler, een zwart dak en zwarte raamlijsten. Daarnaast maakt de auto kennis met 19-inch zwart lichtmetaal en met zwarte zijspiegelkappen. In het binnenste past Hyundai zwart leer en diverse rode details toe.

De N-Line-uitvoering is op de internationale markt beschikbaar voor de Tucson met de bekende geblazen 1.6 T-GDI en met de 2.0 CRDi mild-hybrid-dieselversie. Daarnaast is ook de 1.6 CRDi als N-Line te krijgen, met als groter nieuws dat deze dieselmotor nu over dezelfde mild-hybrid-techniek beschikt als de 2.0. Volgens Hyundai levert het 48V-systeem een brandstofbesparing van 11 procent (NEDC) op ten opzichte van de reguliere 1.6. Zowel voor- als vierwielaandrijving is leverbaar en schakelen geschiedt door middel van een handgeschakelde zesbak of met een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.

Hoe het Nederlandse Tucson-gamma eruit komt te zien, zal straks blijken.

 

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.