Hyundai Motor Company wil winstmarge fors vergroten
Op naar 7 procent
Hyundai Motor wil zijn winstmarge in de komende jaren meer dan verdrievoudigen, blijkt uit vandaag gepresenteerde toekomstplannen.
De rek lijkt enigszins uit de groei te zijn bij Hyundai Motor, maar daar leggen de Koreanen zich niet bij neer. 2018 is door Hyundai afgesloten met een winst van 2,1 procent, maar dat moet voor 2022 uitgroeien naar 7 procent, meldt Reuters. Om het bedrijf gezonder te maken wordt er bovendien 45,3 biljoen Won, oftewel net geen 35,6 miljard euro, geïnvesteerd in R&D. Dan gaat het met name om ontwikkelingen op het gebied van autonoom rijden en - uiteraard - elektrificatie, waar Hyundai overigens sowieso al lekker kan meekomen.
Overigens is Hyundai niet hetzelfde als Hyundai en Kia samen. Hyundai Motor is eigenaar van ongeveer een derde van de Kia-aandelen. Samen met Genesis vormen de merken de Hyundai Motor Group. Het bedrijf mag zichzelf de op twee na grootste autobouwer ter wereld noemen.
Hyundai verkocht vorig jaar 4.586.775 auto's, een ietwat tegenvallende toename ten opzichte van de 4.506.275 exemplaren van 2017. Halverwege 2018 zagen Hyundai en Kia zich dan ook genoodzaakt om de doelstellingen naar beneden bij te stellen.