AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai Ioniq plug-in komt deze zomer
63 kilometer op stekkerkracht
8
Hyundai laat weten de derde smaak van de Ioniq, de Plug-in Hybrid, later dit jaar op de Nederlandse markt te brengen.
Met de Ioniq heeft Hyundai een auto in de showrooms staan die momenteel in twee smaken te krijgen is. Naast de Hybrid kennen we namelijk al de volledig elektrische Electric. De Ioniq Plug-in Hybrid moet het gat tussen dat tweetal opvullen. In de zomer verschijnt de Ioniq-met-stekker én benzine op de Nederlandse markt.
De Ioniq PHEV is in staat om in volledig elektrische modus een afstand van 63 kilometer af te leggen. De aandrijflijn bestaat uit een 105 pk en 147 Nm sterke 1.6 GDi-benzinemotor die wordt bijgestaan door een 61 pk sterke elektromotor. Het accupakket heeft een capaciteit van 8,9 kWh. Schakelen gaat middels een zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Prijzen volgen later dit jaar.
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Ioniq 58kWh - 125KW - WARMTEPOMP - ORG. NL. - 1E EIG.
- 2022
- 33.121 km
€ 27.450

Hyundai Ioniq 1.6 GDi Comfort | Navigatie | Climate Control | Camera | Cruise Control |
- 2016
- 242.684 km
€ 10.700

Hyundai Ioniq Premium EV 38 kWh | Schuifdak | Lederen Bekleding | Stoelkoeling/verwarming | Privacy Glass | Navigatie | Climate Control | Lichtmetalen Velgen | Warmtepomp |
- 2021
- 19.562 km
€ 18.940
Lees ook
Hyundai Ioniq 26 kWh – 2017 – 113.081 km - Accudegradatietest
Achtergrond
Dit zijn de acht lichtste elektrische auto's
Praktijkverbruik
Zo ver komt de Hyundai Ioniq Electric in de praktijk
Occasiontest
Is Hyundai Ioniq Hybrid slim alternatief voor gebruikte Toyota Prius?
Op Zoek Naar