AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Hyundai Elantra Coupé: weer eens wat anders

Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai Elantra Coupé
Hyundai heeft z'n Elantra-familie uitgebreid met een coupéversie.

De Elantra Coupé heeft net als bijvoorbeeld de i30 en i40 het zogenaamde 'Fluidic Sculpture' design. De auto is uitgerust met een 1,8-liter benzinemotor onder de kap. Het vermogen is 148 pk en het maximumkoppel bedraagt 177 Nm. Schakelen gaat via een handbak of een automaat, allebei met zes verzetten.

De Hyundai Elantra Coupé is een typisch gevalletje 'niet voor hier'. De nieuweling debuteert niet voor niets op de Chicago Auto Show: Hyundai mikt met de auto op jonge Amerikanen. De Elantra Coupé moet het opnemen tegen auto's als de Honda Civic Coupé, maar ook hatchbacks zoals de Amerikaanse Subaru Impreza en de Ford Focus. Plannen om de auto naar Nederland te halen, zijn er niet.

Lezersreacties (46)

Reageren