Honda NSX vernieuwd

Honda NSX
De NSX gaat al weer een tijdje mee, maar nu is ie dan vernieuwd. Hij stond op de L.A. Auto Show op de stand van Acura, de luxe divisie van Honda, die de NSX in Amerika voert.

De NSX gaat al weer een tijdje mee, maar nu is ie dan vernieuwd. Hij stond op de L.A. Auto Show op de stand van Acura, de luxe divisie van Honda, die de NSX in Amerika voert.

Tekst Henny Hemmes

De NSX heeft een facelift ondergaan en is weer helemaal bij de tijd. De 'klapogen' zijn vervangen door fraaie eigentijdse HID-koplampen. De NSX ziet er met zijn nieuwe voorbumper ook meteen agressiever uit. Een lagere bumperspoiler zorgt voor verminderde luchtweerstand en een betere verdeling van de downforce tussen vóór- en achterkant. De verbeterde aerodynamica zorgt ervoor dat de topsnelheid van 270 naar 281 km/h kon stijgen.
Opzij zien we nieuwe, gladdere zijskirts en achter kreeg de 2002-NSX nieuwe lichtunits en een nieuwe badge (in Amerika wordt hij gevoerd onder de vlag van Honda's luxe divisie Acura).Een spoiler onder de bumper, een kofferdekselspoilertje en nieuwe eindstukken van de uitlaten completeren de facelift.
Nieuwe, zwaardere veren vóór en een stabilisatorstang met een grotere diameter achter zorgen voor een verbetering van de wegligging, terwijl de NSX niet alleen achter, maar ook vóór op 17 inch wielen staat met rubber in de maten 225/40 ZR17 (voor) en 255/40 ZR17 (achter).
Alle NSX-en in Amerika worden geleverd met en uitneembaar dakpaneel. De handgebouwde aluminium NSX heeft twee motorvarianten: de 3,2-liter 24-kleps V6 gekoppeld aan de close ratio 6-bak en de 3-liter VTEC V6 met 252 pk, die samenwerkt met de viertraps automaat met sequentiële SportShift.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.