Hoe trek je een Mercedes S Coupé uit een greppel?

Mercedes S Coupé vast in de sneeuw
Mercedes S Coupé vast in de sneeuwMercedes S Coupé vast in de sneeuwMercedes S Coupé vast in de sneeuwMercedes S Coupé vast in de sneeuwMercedes S Coupé vast in de sneeuwMercedes S Coupé vast in de sneeuwMercedes S Coupé vast in de sneeuw
Testrijder zijn bij een autofabrikant is een van de mooiste beroepen op aarde. Bovendien kom je nog eens ergens, op de koudste en heetste plekken ter wereld. Het Mercedes-testteam bivakkeert al even in het hoge noorden en dat leidde gisteren tot een mooi tafereel. Een S Coupé moest met behulp van twee andere Benzen worden losgetrokken.
Mercedes doopt dit jaar de CL om tot S Coupé. De enorme tweedeurs krijgt een nieuw front en loopt qua titelaanduiding weer mooi in de pas met de E Coupé. De auto wordt al lange tijd gesignaleerd met camouflage. Ook gisteren weer. Maar ook bij het testen gaat wel eens iets mis, een S Coupé raakte naast de weg en kwam er niet meer op eigen kracht uit.
Kan gebeuren maar er moet wel een 4x4 in de buurt zijn om de auto weer los te trekken. Die bleek er te zijn, maar dan wel als prototype. Er moest een nieuwe Mercedes ML-klasse aan te pas komen en nog een S-klasse. De S werd aan de S Coupé gebonden, de ML, een prototype voor het nieuwe model dat in 2011 komt, trok de S-klasse weer voort.
Een duur onderonsje in de sneeuw! Zo'n prototype gaat qua waarde al snel richting de 1 miljoen euro...

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz

Lease'm
Mercedes-Benz EQA 250+ Business Solution
€ 705
 

Lezersreacties (74)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.