Groen licht voor Audi A6 L E-tron
Wie meteen de rekenmachine erbij pakt om de bijtellingstarieven uit te rekenen, moeten we helaas teleurstellen. Het ziet er namelijk naar uit dat de A6 L E-tron alleen voor de Chinese markt is bestemd. Het Aziatische land is voor steeds meer autofabrikanten van zeer groot belang. Audi meldt in het persbericht dan ook dat 'de A6 L E-tron speciaal voor de voor Audi belangrijkste afzetmarkt ter wereld' is ontwikkeld.
Audi heeft samen met het Chinese staatsbedrijf First Automobile Works, FAW, een joint venture in China. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de plug-inhybride-uitvoering van de verlengde A6 door deze joint venture geassembleerd gaat worden. De reguliere A6 L rolt al enige tijd in het Chinese Changchun van de lopende band.
Verbruikscijfers weten we nog niet. Het twee jaar geleden getoonde studiemodel beschikte over een 211 pk sterke 2,0-liter TFSI-motor die werd bijgestaan door een 95 pk sterke elektromotor. In de elektromodus heeft de concept-car een bereik van 80 kilometer. Het is niet ondenkbaar dat deze aandrijflijn één op één in het productiemodel wordt gelepeld.