Giftig: Honda Civic Type-R is los

Honda Civic Type-R Concept
Honda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R ConceptHonda Civic Type-R Concept
Gisteren zagen we al de eerste beelden van de Civic Type-R voorbij komen, vandaag is de duivelse Honda officieel gepresenteerd.

Gisteravond verschenen de eerste beelden van de Civic Type-R Concept op internet, vandaag heeft Honda z'n ultieme hothatch onder het doek vandaan getoverd.

Erg veel nieuws komen we helaas niet te weten. Het enige dat Honda over de aandrijflijn meldt, is dat er een geblazen 2.0-liter viercilinder V-TEC blok onder de kap komt te liggen die meer dan 280 pk levert. Daarmee is de Type-R de eerste Honda die af-fabriek een V-TEC met een turbo in z'n neus krijgt.

In 2015 moet de opgefokte Honda op de markt verschijnen. Op het studiemodel zien we een achterspoiler waar de achterlichten als een soort duivelhoorntjes zijn verwerkt. Het zou van zeer veel lef getuigen als de Japanners dit ontwerp ook op het productiemodel doorvoeren.

Honda heeft zich bij de ontwikkeling van de Type-R als doel gesteld om de Mégane RS van de troon te stoten als snelste voorwielaandrijver. Gisteren lazen we dat Seat met z'n Leon Cupra de tijd van de Fransman op de Nürburgring al met 10 seconden heeft overtroffen. Of Honda de Cupra zal verslaan, zal nog moeten blijven. Wat ons betreft heeft de Type-R, met dit conceptuele uiterlijk, het predikaat 'gaafste hothatch' al lang en breed binnen weten te halen.

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.