AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gerucht: Bugatti Veyron Targa
Het verhaal gaat dat Bugatti bezig is met het ontwikkelen van een open versie van de Veyron. De Duitse fabrikant Webasto zou tekenen voor de constructie van het open dak.
Het verhaal gaat dat Bugatti bezig is met het ontwikkelen van een open versie van de Veyron. De Duitse fabrikant Webasto zou tekenen voor de constructie van het open dak.
Bugatti zou plannen hebben om naast de coupé-versie van de Veyron een targa te gaan bouwen. Webasto, dat ook verantwoordelijk is voor het coupé-cabriolet-dak van de Volkswagen Eos tekent voor het dakloze deel van de Veyron. Volgens bronnen is het bedrijf bezig met een uitneembaar paneel voor 's werelds snelste auto. Wanneer het is afgenomen kan dat niét los aan boord kan worden meegenomen. Wel wordt een stuk stof meegeleverd dat onverwachte regen buiten houdt.
Bugatti is bezig de constructie van de voorruit en het chassis aan te passen aan de nieuwe constructie. De deuren en de motorkap worden bij de targa opgetrokken uit koolstofvezel. Ook zijn er lichte wijzigingen aan de grille en de koplampen op handen. Die worden ook doorgevoerd op de coupé.
Volgens de bronnen zal topsnelheid van de targa-versie worden begrensd op 350 km/u. De coupé kan 406 km/u en is daarmee de snelste in serie geproduceerde auto ter wereld. De Koenigsegg CCR is met zijn top die volgens de fabrikant ligt op 'meer dan 395 km/u' de de snelste auto met open dak ter wereld.
Plaats een reactie