AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws

Gereden: Suzuki Ignis

  • Maurice de Bouvère
  • Autonieuws
10 september 2003 om 12:54
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De huidige Suzuki Ignis is 'slechts' drie jaar op de markt, maar deze week staat de nieuwe Ignis al in Frankfurt te fonkelen.

De huidige Suzuki Ignis is 'slechts' drie jaar op de markt, maar deze week staat de nieuwe Ignis al in Frankfurt te fonkelen. Voor wie erg gehecht is aan het model van dit moment, is er goed nieuws: de driedeurs-uitvoering blijft gewoon bestaan.


Vanbuiten is de nieuwe Ignis onmiddellijk herkenbaar aan de verticaal geplaatste koplampen. Deze laten meer ruimte voor de grille, die dientengevolge groter is dan die van z'n voorganger. De tamelijk scherp vormgegeven wielschermen die dat model kenmerkten, zijn bij de jongste versie van de Ignis meer afgerond. Aan de achterzijde vallen de hoger geplaatste achterlichtclusters direct op.
Binnenin is het allemaal wat ruimer geworden, vooral achterin. Suzuki claimt dat de achterpassagiers 30 millimeter meer beenruimte hebben dan voorheen. De nieuwe Ignis kent bovendien een zogenaamde theaterzit; de achterbank is ten opzichte van de - toch al niet laag gemonteerde - voorstoelen hoger geplaatst, en ook dat schept ruimte voor de onderste ledematen.

De Japanners leveren de nieuwe Ignis onder andere met een 1,3-liter common-raildieselmotor (DDiS). Aan boord van deze uitvoering is de samenwerking met General Motors goed waarneembaar. De versnellingspook vraagt dezelfde bediening als in een Opel; de dieselkrachtbron is dan ook met bak en al te vinden in de Opel Corsa. Maar niet alleen daarin; feitelijk is de fijne oliestoker de multijet-diesel die Fiat momenteel al levert in de Punto en de Lancia Ypsilon. De Ignis kan naar keuze ook een 1,3- of 1,5-liter benzinemotor in het vooronder gelepeld krijgen, beide voorzien van variabele kleptiming. Schakelen gaat in deze varianten volgens een ander patroon. De achteruit zit rechtsachter en niet linksvoor, zoals bij de diesel.
De 1,5 is ook te bestellen met vierwielaandrijving. Een korte kennismaking met deze versie leert dat 'ie het betere bochtenwerk niet schuwt, opmerkelijk weinig op een oor hangt en strak stuurt tot zo'n 100 km/h. Daarboven wordt de besturing enigszins vaag, en dat geldt ook voor de overige versies van de Ignis. Dat is inherent aan de hoge koets; bij hogere tempi lift de carrosserie meer en dat leidt tot enige vaagheid. De anderhalve liter moet behoorlijk op toeren gehouden worden om het uiterste eruit te persen. In de lage toeren heeft de krachtbron de neiging 'dood' te vallen.
De driedeurs blijft op de markt zoals we 'm kennen en is voorzien van dezelfde 1,3-liter VVT-motor als de vijfdeurs. Een heftiger aangeklede Sport-versie, compleet met een spoilerpakket en Recaro-sportstoelen krijgt een 109 pk leverende 1,5-liter onder de kap.
Aan het einde van de maand is de Ignis leverbaar voor een vanafprijs van 11.999 euro. De instapper mist ten opzichte van z'n rijker aangeklede broers zaken als zij-arbags, elektrische stuurbekrachtiging, ABS en elektronische remkrachtverdeling. Twee front-airbags zijn wel standaard op de 1.3 GA.

  • Houd me op de hoogte over de Suzuki Ignis
  • Wil jij ook meedenken bij de ontwikkeling van autoweek.nl? Dan zoeken wij jou.
Suzuki Suzuki Ignis

Uitgelicht aanbod

    1.2 Smart Hybrid select

    Suzuki Ignis 1.2 Smart Hybrid select

    • 2020
    • 9.250 km

    € 15.900

    1.2 Stijl Smart Hybrid All weatherbanden

    Suzuki Ignis 1.2 Stijl Smart Hybrid All weatherbanden

    • 2018
    • 14.868 km

    € 14.750

    1.3-16V 25th Anniversary Airco Panoramadak

    Suzuki Ignis 1.3-16V 25th Anniversary Airco Panoramadak

    • 2004
    • 128.614 km

    € 2.949

Meer Suzuki Ignis occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Suzuki Ignis specificaties
  • Suzuki Ignis occasions
  • Suzuki Ignis video's
Advies en informatie
  • Suzuki Ignis tests
  • Suzuki Ignis gebruikersreviews
  • Suzuki Ignis index
Dacia Sandero Stepway – Suzuki Ignis - Dubbeltest

Dacia Sandero Stepway – Suzuki Ignis - Dubbeltest

‘Autorijden is nu eenmaal duur’, verzucht menigeen als er weer eens een driecijferig bedrag...

Lees meer
Suzuki Ignis 1.5-16V Sport - Op de Rollenbank

Suzuki Ignis 1.5-16V Sport - Op de Rollenbank

We hebben het op deze pagina’s weleens vaker gemeld. Voor wie een lekker sportieve auto zoeken...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select (2020)

    Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select...

    5
    • 3 januari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Suzuki Ignis (2003)

    Facelift Friday: Suzuki Ignis (2003)

    11
    • 18 december 2020
  • Autonieuws
    Suzuki Ignis iets goedkoper

    Suzuki Ignis iets goedkoper

    23
    • 3 november 2020
  • Dacia Sandero Stepway – Suzuki Ignis - Dubbeltest

    Dacia Sandero Stepway – Suzuki Ignis -...

    • 19 juni 2020
  • Autonieuws
    Back to basics: Suzuki Ignis (2020)

    Back to basics: Suzuki Ignis (2020)

    38
    • 2 mei 2020
  • Suzuki Ignis 1.5-16V Sport - Op de Rollenbank

    Suzuki Ignis 1.5-16V Sport - Op de Rollenbank

    • 23 april 2020
  • Autonieuws
    Dít kost de gefacelifte Suzuki Ignis

    Dít kost de gefacelifte Suzuki Ignis

    20
    • 20 maart 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Osamu Suzuki (91) treedt terug als Suzuki-topman

    Osamu Suzuki (91) treedt terug als Suzuki-topman

    22
    • 24 februari 2021
  • Autotest
    Test: Suzuki Across

    Test: Suzuki Across

    15
    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Back to Basics: Suzuki Swace (Toyota Corolla TS)

    Back to Basics: Suzuki Swace (Toyota Corolla...

    39
    • 20 februari 2021
  • Autonieuws
    Suzuki S-Cross en Vitara nu ook met automaat

    Suzuki S-Cross en Vitara nu ook met automaat

    20
    • 18 februari 2021
  • Autonieuws
    Prijs Suzuki Jimny Professional bekend

    Prijs Suzuki Jimny Professional bekend

    33
    • 15 februari 2021
  • Autonieuws
    Suzuki Jimny nu ook uit India

    Suzuki Jimny nu ook uit India

    8
    • 27 januari 2021
  • Review
    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid Stijl (2017)

    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid...

    7
    • 23 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

      • Alfa Romeo
      • Alpine
      • Aston Martin
      • Audi
      • Bentley
      • BMW
      • Cadillac
      • Chevrolet
      • Citroën
      • Dacia
      • Donkervoort
      • DS
      • Ferrari
      • Fiat
      • Ford
      • Honda
      • Hyundai
      • Infiniti
      • Jaguar
      • Jeep
      • Kia
      • Lamborghini
      • Lancia
      • Land Rover
      • Lexus
      • Lotus
      • Maserati
      • Mazda
      • Mercedes-Benz
      • MG
      • Mini
      • Mitsubishi
      • Morgan
      • Nissan
      • Opel
      • Peugeot
      • Polestar
      • Porsche
      • Renault
      • Rolls-Royce
      • Saab
      • Seat
      • Skoda
      • Smart
      • Subaru
      • Suzuki
      • Tesla
      • Toyota
      • Volkswagen
      • Volvo

      © 2021 DPG Media Magazines B.V.

      onderdeel van DPG Media Magazines groep