AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Porsche Cayenne
49
De puristen zijn er niet blij mee, maar ook zij kunnen er niet omheen dat de eerste Porsche Cayenne de auto is die het merk uit Zuffenhausen gered heeft. De tweede generatie is daarom weer erg belangrijk voor Porsche. Wij reden de eerste kilometers in Leipzig.
Een ding is duidelijk: het uiterlijk van de nieuweling is stukken harmonieuzer dan dat van de oude Cayenne. De auto is iets gegroeid (vijf centimeter) ten opzichte van de huidige SUV en ook de wielbasis nam toe. Binnenin vinden we een interieur dat sterk lijkt op dat van de Panamera.
We beproeven de Cayenne in de buurt van de fabriek in Leipzig. Allereerst mogen we meerijden op het circuit. Het is bijna surrealistisch hoe weinig de Porsche SUV overhelt in bochten. Daarom heeft hij soms wel de neiging om te 'stuiteren' bij het uitkomen van chicanes. Op de weg merken we weer hoe rap de 500 pk sterke Cayenne is: de sprint naar 100 km/h kost nog maar 4,7 seconden. En dan is er ook nog een Turbo S met 550 pk...
We beproeven de Cayenne in de buurt van de fabriek in Leipzig. Allereerst mogen we meerijden op het circuit. Het is bijna surrealistisch hoe weinig de Porsche SUV overhelt in bochten. Daarom heeft hij soms wel de neiging om te 'stuiteren' bij het uitkomen van chicanes. Op de weg merken we weer hoe rap de 500 pk sterke Cayenne is: de sprint naar 100 km/h kost nog maar 4,7 seconden. En dan is er ook nog een Turbo S met 550 pk...
De volledige rij-impressie met de Porsche Cayenne staat in AutoWeek 17, die nu in de winkels ligt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid | SPORTDESIGN PAKKET | SPORTCHRONO PAKKET | SPORTUITLAATSYSTEEM | PASM LUCHTVERING | PDLS+ | BOSE | SOFTCLOSE | 22 INCH | PANORAMADAK | 14-WEG STOELEN | ADAPTIEVE CRUISE CONTROL | HEAD-UP DISPLAY |
- 2020
- 58.729 km
€ 75.900

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
- 2024
- 34.382 km
€ 189.900

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid, 469 PK, GTS, Artic Grau, Sport Design, Full Option!
- 2023
- 27.666 km
€ 131.950
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne Turbo GT wordt elektrisch: Op naar de 1.000 pk
Nieuws
Elektrische Porsche Cayenne Coupé bijna ongecamoufleerd op pad
Nieuws
De Porsche Cayenne krijgt drie opvolgers, en dit is de derde
Porsche Cayenne Diesel – 2012 – 458.041 km - Klokje rond
Nieuws