AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Mitsubishi L200
Fabrikanten van pick-ups willen hun werkpaarden in de markt plaatsen als lifestyle-auto. Mitsubishi maakt daar met de nieuwe L200 serieus werk van.
Fabrikanten van pick-ups willen hun werkpaarden in de markt plaatsen als lifestyle-auto. Mitsubishi maakt daar met de nieuwe L200 serieus werk van.
De Mitsubishi L200 is er in drie verschijningsvormen: de eerste is de Single Cab – het werkpaard van de familie. Die is herkenbaar aan zijn korte cabine en grote laadbak. Dan is er de Single Cab, waarin wat bagage achter de passagiers kan worden gelegd. Tot slot is er de Double Cab met zowel zitplaatsen voorin als achterin. Daarmee wil Mitsubishi gaan concurreren met de SUV's.
Het is niet zo dat het dashboard de sobere eenvoud van een werkauto uitstaalt, maar de pick-up kan zijn roots toch niet verhullen. Op het asfalt zorgt de L200, met zijn starre as met bladveren aan de achterzijde, voor comfortabel vervoer en in op het onverhard, staat hij natuurlijk zijn mannetje. Wat dat betreft doet de L200 wat je zou verwachten.
De vormgeving van de nieuwe L200 verhult zeker niet dat Mitsubishi vooruit wil met de pick-up. Ook heeft Mitsubishi er aan gedacht het formaat van de auto aan te passen aan Europese parkeervakken. Ook zit de auto goed in zijn accessoires. De voortekenen van deze nieuwe niche zijn dus veelbelovend.
De volledige rij-impressie met de Mitsubishi L200 staat in AutoWeek 13, die op 29 maart in de winkels ligt.
Plaats een reactie