AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Mitsubishi i
1
Hij komt meer dan bekend voor, maar deze Mitsubishi i is toch echt nieuw, groter en 'smarter' dan het origineel. En met plek voor vier. Maar of de i naar ons land komt, is nog lang niet zeker.
Ze zijn er bij Mitsubishi nog niet uit of Europa klaar is voor de i. Vandaar dat het Japanse merk binnenkort 300 exemplaren op de boot naar Groot-Brittannië zet. Dus gingen wij naar Londen om te kijken hoeveel kans van slagen deze kleine Mitsubishi heeft.
Wie naar het uiterlijk van de i kijkt, denkt in de eerste instantie dat de i een Japanse Smart is. Maar daarmee doe je de Mitsubishi toch echt tekort, want het kleine autootje onderscheidt zich in zijn klasse met een aluminium carrosserie. De op zich bijzondere achterwielaandrijving en de compacte turbomotor heeft de Smart ook.
Door toepassing van achterwielaandrijving is het interieur royaal: het biedt bijna net zoveel ruimte als een compacte middenklasser. Wel zit je vanwege een breedte van slechts 1,48 meter schouder aan schouder in de i.
De kleine Mitsubishi is lekker wendbaar in de stad en de automaat doet zijn werk veel beter dan die van de Smart. Wie het rustig aan doet, moet zeker het opgegeven verbruik van 4,5 liter per 100 kilometer kunnen halen. De topsnelheid van 145 kilometer per uur moet je dan even laten voor wat-ie is.
Wie naar het uiterlijk van de i kijkt, denkt in de eerste instantie dat de i een Japanse Smart is. Maar daarmee doe je de Mitsubishi toch echt tekort, want het kleine autootje onderscheidt zich in zijn klasse met een aluminium carrosserie. De op zich bijzondere achterwielaandrijving en de compacte turbomotor heeft de Smart ook.
Door toepassing van achterwielaandrijving is het interieur royaal: het biedt bijna net zoveel ruimte als een compacte middenklasser. Wel zit je vanwege een breedte van slechts 1,48 meter schouder aan schouder in de i.
De kleine Mitsubishi is lekker wendbaar in de stad en de automaat doet zijn werk veel beter dan die van de Smart. Wie het rustig aan doet, moet zeker het opgegeven verbruik van 4,5 liter per 100 kilometer kunnen halen. De topsnelheid van 145 kilometer per uur moet je dan even laten voor wat-ie is.
De volledige rij-impressie met de Mitsubishi i is te lezen in AutoWeek 33, die op woensdag 15 augustus in de winkel ligt.