AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden en filmpje: Honda Accord
43
Honda heeft besloten de Accord niet zo extreem vorm te geven als bijvoorbeeld de Civic. We moeten de veranderingen aan de auto dan ook vooral onderhuids zoeken. Extra veiligheidsvoorzieningen en een gloednieuwe diesel moeten de kopers naar de showroom lokken.
De uiterlijke wijzigingen zijn beperkt gebleven: Zowel aan de voor- als achterkant zeer grote lichtunits met strakke lijnen over de zijkant van de auto. De Sedan is wel breder, lager en langer geworden dan de vorige Accord, waardoor hij er wat sportiever uitziet. De Tourer is echter wel een stukje korter dan die van de huidige generatie: 395 liter versus 518 liter.
De benzinemotoren zijn een 2,0-liter met 153 pk en een 2,4-liter met 201 pk. De diesel is fonkelnieuw exemplaar met een cilinderinhoud van 2,2-liter. Het vermogen bedraagt 150 pk. Die versie rijden we als Tourer, omdat Honda verwacht dat deze stationwagon populairder gaat worden dan de Sedan.
De diesel imponeert: zelfs bij een koude start is –ie stil en bovendien is het blok tot en met 4.000 toeren goed bij de les. Het onderstel, waarvan Honda beweert dat het tot de meest dynamische in z'n klasse behoort, is ook in orde. Wel valt de hoeveelheid informatie die het onderstel doorgeeft tegen.
De benzinemotoren zijn een 2,0-liter met 153 pk en een 2,4-liter met 201 pk. De diesel is fonkelnieuw exemplaar met een cilinderinhoud van 2,2-liter. Het vermogen bedraagt 150 pk. Die versie rijden we als Tourer, omdat Honda verwacht dat deze stationwagon populairder gaat worden dan de Sedan.
De diesel imponeert: zelfs bij een koude start is –ie stil en bovendien is het blok tot en met 4.000 toeren goed bij de les. Het onderstel, waarvan Honda beweert dat het tot de meest dynamische in z'n klasse behoort, is ook in orde. Wel valt de hoeveelheid informatie die het onderstel doorgeeft tegen.
De volledige rij-impressie met de Honda Accord kunt u lezen in AutoWeek 17, die vanaf wonesdag 23 april in de winkels ligt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen