We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De eerlijke, no-nonsense Dacia Logan doet niet mee met de huidige lifestyle-trend. Ook de nieuwe MCV-versie heeft gewoon een hoekige achterkant en dus een ruim interieur. Wij reden met de ruime Logan, die ook als zevenzitter kan worden besteld.
De eerlijke, no-nonsense Dacia Logan doet niet mee met de huidige lifestyle-trend. Ook de nieuwe MCV-versie heeft gewoon een hoekige achterkant en dus een ruim interieur. Wij reden met de ruime Logan, die ook als zevenzitter kan worden besteld.
Vroeger was de stationwagon het trouwe werkpaard van de kleine zelfstandige. Alles draaide om een zo groot mogelijke bagageruimte, tot marketeers besloten dat de vormgeving van de praktische stationwagons een hogere prioriteit moest krijgen.
Zo niet bij de Logan, waar de ontwerpers gewoon een hoekige achterkant hebben ontworpen om een zo groot mogelijke hoeveelheid ruimte te bewerkstelligen. Laat u dus niet misleiden door de toevoeging 'MCV', wat staat voor 'Multi Convival Vehicle', of vrij vertaald 'veelzijdige feestelijke auto'.
Dat heeft zo zijn positieve kanten: Een enorme bagageruimte echoot je tegemoet. In tweezits configuratie kun je 2.350 liter in de Logan verstouwen (oftewel een kleine inboedel meeslepen) met de achterbank op zijn plek is dat nog altijd een stevige 700 liter. Daar kan zelfs een Mercedes E-klasse Combi dus mooi niet tegenop! Voor 600 euro kan Dacia een uitneembare zitrij leveren, die de Logan MCV tot een zevenzitter omtovert.
En, rijdt zo'n Logan MCV nog een beetje? Het is natuurlijk geen bochtenridder, maar verder zijn er geen piepjes en kraakjes te bespeuren. De instapmotor van 75 pk lijkt ons overigens wat onderbemeten.
De volledige rij-impressie met de Dacia Logan MCV is te lezen in AutoWeek 4, die op 24 januari in de winkels ligt.