AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Geen Cayman: RUF CTR 3
Schijn bedriegt: RUF heeft ons gemeld dat de CTR 3, in tegenstelling tot wat we u eerder berichtten, niet gebaseerd is op de Cayman. Het automerk heeft de supercar namelijk bijna geheel in eigen beheer ontwikkeld.
Schijn bedriegt: RUF heeft ons gemeld dat de CTR 3, in tegenstelling tot wat we u eerder berichtten, niet gebaseerd is op de Cayman. Het automerk heeft de supercar namelijk bijna geheel in eigen beheer ontwikkeld.
Voor het bouwen van de CTR 3 heeft RUF veel lichtgewicht materialen gebruikt. Zo is de carrosserie gemaakt van kevlar en koolstofvezel. Voor de deuren en de motorkap is aluminium gebruikt. Het onderstel is in eigen beheer ontwikkeld en maar liefst 20 centimeter langer dan dat van de Cayman. Dit resulteert in een hogere stabiliteit bij extreme snelheden. Alleen de achterlichten van de Porsche hebben hun weg gevonden naar de CTR 3.
De 3,8-liter zescilinder boxermotor levert dankzij beademing door twee turbo's 700 pk en 890 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak op de achterwielen losgelaten. De CTR 3 sprint in 3,2 seconden naar 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt op 375 kilometer per uur.
Deze bom op wielen is in vergelijking met de concurrentie van Koenigsegg en Pagani bijna een koopje te noemen: 380.000 euro exclusief belastingen. In Nederland komt dat neer op 620.000 euro.
De 3,8-liter zescilinder boxermotor levert dankzij beademing door twee turbo's 700 pk en 890 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak op de achterwielen losgelaten. De CTR 3 sprint in 3,2 seconden naar 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt op 375 kilometer per uur.
Deze bom op wielen is in vergelijking met de concurrentie van Koenigsegg en Pagani bijna een koopje te noemen: 380.000 euro exclusief belastingen. In Nederland komt dat neer op 620.000 euro.
Plaats een reactie