en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
RUF liet de Clubsportversie van de CTR 3 zien op de Autosalon Genève. De Clubsport-versie onderscheidt zich van de standaard-CTR 3 door een andere kleur en een aerodynamisch pakket van koolstofvezel. De auto stamt in de basis uit 2007, maar qua specificaties kan deze auto zich nog steeds meten met de absolute sportwagenelite. Geniet met ons mee van de informatie over de RUF CTR 3 Clubsport:
Cilinderinhoud: 3.746 cc
Vermogen: 750 pk
Maximumkoppel: 960 Nm
Transmissie: sequentiële zesbak
Topsnelheid: 370 km/h
0-100: 3,2 seconden
…en voor wie het echt wil weten:
Gemiddeld verbruik: 13,5 l/100 km
CO2-uitstoot: 311 g/km
Eerdere generaties
De eerste twee generaties RUF CTR waren ook al zeer bijzondere auto's. De eerste CTR kreeg de bijnaam 'Yellowbird' en was eind jaren tachtig de snelste productieauto, sneller dan de Ferrari F40. De CTR was gebaseerd op de Porsche 911, maar was lichter. Bovendien had RUF de boxermotor opgevoerd naar een vermogen van 469 pk. De sprint naar 100 km/h kostte de eerste CTR 4,0 seconden en de topsnelheid was 340 km/h (!)
De CTR2 behaalde niet de legendarische status van de eerste CTR, maar was niettemin een machine die de concurrentie slapeloze nachten bezorgde. De auto, gebaseerd op de 911 generatie 993, heeft de beschikking over een 3,6-liter zescilinder met twee turbo's en een vermogen van 520 pk.
Geniet tenslotte met ons mee van een video met de legendarische RUF CTR Yellowbird op de Nordschleife met coureur Stefan Roser (zonder helm!) achter het stuur.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.