Ford wil V8 zo lang mogelijk in leven houden
'De Mustang Mach-E als elektrisch alternatief'
Hoewel Ford zich net als veel andere autofabrikanten steeds meer richt op auto's met geëlektrificeerde en volledig elektrische aandrijflijnen, weigeren de Amerikanen de V8 aan de kant te schuiven. In tegendeel zelfs.
Ook in het Amerikaanse modellengamma van Ford is de V8 tegenwoordig een zeldzame krachtbron. Zelfs de Expedition is er enkel nog met V6 en dus is de achtcilinder bij het merk met de blauwe ovaal tegenwoordig voorbehouden aan pick-ups van de F-Serie én aan de Mustang. Zelfs de vorig jaar aan een nieuwe generatie geholpen Mustang kwam immers weer op de markt met een achtcilinder met een slagvolume van 5 liter. Het lijkt er niet op dat Ford de V8 binnen nu en enkele jaren naar het hiernamaals zendt.
Jim Owens - Global Brand Manager van de Mustang, zegt tegen het Australische Drive dat Ford de Mustang-V8 zo lang mogelijk in leven wil houden. Dat is toch enigszins opvallend. Het kijkt er op dat Chevrolet en Dodge hun Mustang-rivalen Camaro en Challenger nooit meer een achtcilinder geven en overstappen op zescilinders en zelfs volledig elektrische aandrijflijnen. Ford zou voorlopig gewoon investeren in de ontwikkeling van de V8. "We blijven investeren in de V8, we hebben immers de Mach-E GT die je kan kiezen als je een elektrische auto wil", aldus de Mustang-manager.
De vorig jaar gepresenteerde Mustang komt ook naar Nederland en alleen met V8. Zelfs de extra potente Mustang Dark Horse komt onze kant op.