Facebook-fans 'ontwerpen' Nissan 370Z
De ombouw van de coupé gebeurde in vier fases: 'power', 'handling/brakes', 'interior' en 'exterior'. Bij iedere fase kregen volgers de keuze uit drie opties, waarna de optie met de meeste stemmen daadwerkelijk werd gemonteerd. Het resultaat is het matgrijze gevaarte op de foto's.
De auto is voorzien van een twin-turbo-kit van tuner Greddy, die ervoor zorgt dat de motor nu ruim 500 pk levert. Datzelfde merk leverde ook de uitlaat. De verlaging, inclusief andere schokdempers, wordt verzorgd door Kw. Stoptech-remmen moeten dat hele zaakje weerstand kunnen bieden, en ondertussen is ook het uiterlijk van de auto volledig omgegooid.
Hoewel het niet de eerste keer is dat autofabrikanten zich laten leiden door de mening van Facebook-fans, gaat deze actie van Nissan er wel wat verder in dan wat we tot nu toe zagen. "Autofabrikanten bouwen doorlopend aan eenmalige projectauto's, maar wij dachten dat het wel eens interessant zou zijn om de kracht van social media erop los te laten en op die manier tegemoet te komen aan 'Z-car'-enthousiastelingen", vertelt Jon Brancheau, vice president Marketing van Nissan North America.
Om de aandacht voor die fans te benadrukken, toont Nissan de speciale 370Z op verschillende meetings in heel Amerika.
Lees ook

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken

Max Verstappen in Barcelona oppermachtig naar 40e F1-zege

Praktijkervaring Skoda Octavia: dit vinden eigenaren van hun auto

100 jaar stroomlijn: zo lang bestaan er al gladde auto's

Test: Alfa Romeo Tonale - Hard zoeken naar Alfa DNA

Kia Rio (2017-heden) - Occasion aankoopadvies
Lezersreacties (10) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.