Extreemste Elfer voortaan met 4,2-liter motor
Porsche 911 GT3 RS opgefrist
Na de recente facelift van zo'n beetje het complete 911-gamma is als laatste de GT3 RS aan de beurt. Naast een aantal cosmetische zaken pakt Porsche de toch al niet misselijke krachtbron van de 'gewone' GT3 aan, waardoor de RS voortaan vermoedelijk over een 4,2-liter motor beschikt. Dat betekent ongetwijfeld een flinke vermogenstoename: de pas onthulde GT3 stuurt 500 pk naar de achterwielen, de RS doet daar met zijn grotere atmosferische blok dus waarschijnlijk een behoorlijke schep bovenop.
Karten
Aan de achterzijde zien we dezelfde taartschep als die van de oude RS, terwijl hij de diffuser leent van de vorig jaar geïntroduceerde 911 R. Voorop zien we een nieuwe voorspoiler en twee extra luchtinlaten op de neus. De RS wordt voorzien van een gloednieuw uitlaatsysteem en dankzij de hoeveelheid downforce op de achteras moet deze circuit-Elfer haast wel aan de weg plakken als een kart.
Er gaan geruchten dat de nieuwe RS voortaan door het leven zal gaan als 911 GT3 RS 4.2.