Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst
Harder, duurder
Met de introductie van Competition Plus-versies van RS4 Avant, RS5 Coupé of RS5 Sportback heeft Audi extra sportieve uitvoeringen van die 450 pk sterke spierbundels voor je klaarstaan. AutoWeek kan, voordat Audi er zelf ruchtbaarheid aan geeft, melden wat die nieuwe varianten moeten kosten.
In mei presenteerde Audi speciale Competition Plus-versies van de RS4 Avant, RS5 Coupé en RS5 Sportback. De nieuwe Competition Plus-smaken brengen onder meer het RS-sportonderstel Pro, een differentieel met een grotere voorliefde voor de achterwielen, aangepaste rijmodi én een nieuw uitlaatsysteem met zwarte eindstukken naar het sportieve stel. Audi stopt daarnaast minder isolatiemateriaal in het drietal. Dat zorgt niet alleen voor een 8 kilo lager wagengewicht, maar uiteraard ook voor meer motorgeluid in het interieur. AutoWeek heeft de prijzen van die extra heftige RS-modellen te pakken.
Audi vraagt minimaal €146.906 voor de RS4 Avant Competition Plus en daarmee bedraagt de meerprijs voor de speciale uitvoering zo'n 13 mille ten opzichte van de reguliere RS4 Avant. De RS5 Coupé Competition Plus en RS5 Sportback Competition Plus wisselen voor achtereenvolgens €150.538 en €150.586 van eigenaar en zijn daarmee zo'n €15.000 duurder dan de reeds bekende RS-versies.
De RS4 en RS5's behouden hun 450 pk en 600 Nm sterke en met twee turbo's uitgeruste 2.9's V6, al zijn ze dankzij aangepaste software van de transmissie nog beter bij de les. De RS4 Avant Competition Plus lanceert zich in 3,9 seconden naar de 100 km/h en is daarmee 0,2 tellen rapper dan het origineel. De RS5 Coupé en Sportback sprinten in 3,8 seconden naar de 100 km/h en blijven de standaard-RS'en daarmee een tiende voor. De topsnelheid van de RS-modellen met Competition Plus-verrijking ligt met 290 km/h hoger dan de reguliere RS-varianten (250 km/h).
Uitgelicht aanbod

Audi A4 Avant 2.9 TFSI quattro PANO-20"-B&O-DYN.PACK
- 2023
- 3.051 km

Audi A5 Sportback 2.9 TFSI quattro 450pk | Pano | B&O | 280km/u | Carbon ext. | 360° camera | Dynamic Ride Control | Laser LED | Head-up | Keyless | Dodehoek | 20" Velgen
- 2021
- 28.250 km

Audi A4 2.9 TFSI Quattro Nardo Panodak S-stoelen Sportdiff. Head up ACC Design
- 2020
- 108.337 km
Lees ook

Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

7 zinderende stationwagons

Wat is een stationwagon? Of break? Of estate?

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (29) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.