AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Europees keurmerk voor biobrandstof
In Brussel wordt gewerkt aan een Europees kenmerk voor biobrandstof. Dat wordt alleen toegekend aan producten die milieuvriendelijk worden geproduceerd.
In de Europese Unie wordt gewerkt aan een Europees keurmerk voor biobrandstof. Dat wordt alleen uitgedeeld als zo'n brandstof wordt gemaakt uit maïs, palmolie of suikerriet. De EU wil dat er alleen subsidie wordt verleend op bio-ethanol dat geen schade oplevert aan regenwouden of turfgronden. De EU streeft er naar dat in 2020 tien procent van de in Europa gebruikte brandstof voor auto's biologisch is.
Biobrandstof ligt vaak onder vuur omdat de grondstoffen daarvan vaak ook kunnen worden gebruikt voor levensmiddelen of landbouwgrond bezetten waarop ook voedsel kan worden verbouwd. Ook met het aanplanten van de grondstoffen wordt over het algemeen veel CO2 uitgestoten.
Plaats een reactie
Lees ook
Autotest
Dubbeltest: Volkswagen Tayron vs. Mazda CX-60 - Plug-in hybrides in tussenformaat
Nieuws
Britse klassiekerclub vreest komst zelfrijdende auto
Reportage
In Volkswagen-Audi-collectie van Audi Brussel zit een Lupo TDI die zeldzamer is dan een 911 uit 1972
Autotest
Test: KGM Torres Hybrid - Onbekende hybride in speelveld vol bekende concurrenten voelt aan als EV
Vergelijkende test