AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
EU: maximaal 130 gram CO2 per auto
De Europese Commissie wil de maximale CO2-uitstoot per auto in 2012 omlaag hebben tot 130 gram per auto per kilometer. Dat meldt Automotive.
De Europese Commissie wil de maximale CO2-uitstoot per auto in 2012 omlaag hebben tot 130 gram per auto per kilometer. Dat meldt Automotive.
Het is nog niet duidelijk of de eis per auto geldt, of voor alle fabrikanten bij elkaar. Door de lobby van de auto-industrie heeft de Europese Commissie de oorspronkelijke eis van 120 gram per auto per kilometer laten varen. Wel moet het verschil worden goedgemaakt door extra voorlichting over zuinig rijden en extra aandacht voor alternatieve brandstoffen.
De Acea, de Europese belangenorganisatie voor autofabrikanten, wees er voor het overleg op dat de uitstoot van de auto's sinds 1995 met gemiddeld 13 procent is gedaald. Dit ondanks een hoger leeggewicht, dat de fabrikanten voor een groot deel wijten aan de strenge veiligheidsregels van diezelfde Europese Unie.
De Acea, de Europese belangenorganisatie voor autofabrikanten, wees er voor het overleg op dat de uitstoot van de auto's sinds 1995 met gemiddeld 13 procent is gedaald. Dit ondanks een hoger leeggewicht, dat de fabrikanten voor een groot deel wijten aan de strenge veiligheidsregels van diezelfde Europese Unie.
Plaats een reactie
Lees ook
Achtergrond

In 1990 was 200 km/h een magische grens voor diesels en deze haalden het
Nieuws

Bij de BYD Dolphin Active moet je actief laden – Back to Basics
Achtergrond

Goedkope occasion uit Duitsland? Dat valt vaak tegen
Op Zoek Naar

Omdat bijna iedereen een SUV wil, koop je deze MPV's en stationwagon voor weinig
Bandentest
