Elektrische Voyah Free tot dik €11.000 goedkoper

Topversie net zo duur als de instapper

Voyah Free
Voyah FreeVoyah FreeVoyah FreeVoyah FreeVoyah FreeVoyah FreeVoyah FreeVoyah FreeVoyah Free

Van alle Chinese automerken die in Nederland te koop zijn, is Voyah een van de minder bekende. Voyah verkoopt in Nederland twee modellen, waarvan er een nu een stuk minder duur wordt. We hebben het over de elektrische Voyah Free, waarvan de prijzen met tot wel €11.000 omlaag gaan.

Chery's Jaecoo is in Nederland nog vrij onbekend, evenals Omoda. Ook de submerken van Dongfeng waar in Nederland modellen van verkrijgbaar zijn, genieten maar weinig bekendheid. Zo kun je in Nederland onder meer twee EV's van Dongfengs luxemerk Voyah aanschaffen: de Free en de Dream. Die eerste is een elektrische SUV, de tweede een lel van een elektrische MPV. In dit artikel richten we ons op de Voyah Free. Die wordt namelijk flink goedkoper. De vanafprijs van de Free zakt namelijk met dik €6.000. De dikste Free wordt zelfs ruim €11.000 minder duur.

Voyah Free

Tot op heden tikte je in Nederland minimaal €66.190 af voor de Voyah Free. Dat bedrag was voor de Voyah Free in Business-uitvoering. Die wisselt vanaf nu voor €59.995 van eigenaar, €6.195 minder dan voorheen dus. Het passend Flagship geheten topmodel van de Voyah Free stond tot voor kort voor €71.190 in de orderboeken en mag nu óók voor €59.995 mee naar huis. De korting die Voyah op de Free Flagship geeft, bedraagt dus maar liefst €11.195. Ongeacht de gekozen uitvoering krijg je een SUV met twee samen 489 pk sterke elektromotoren en een 106 kWh-accu die een bereik van 500 kilometer mogelijk maakt.

Het feit dat de twee eerder totaal anders geprijsde uitvoeringen nu hetzelfde kosten, is natuurlijk opmerkelijk. We vroegen de Nederlandse importeur om toelichting. "Er was eerder een prijsverschil tussen deze uitvoeringen. De verschillen tussen de twee uitvoeringen zijn niet groot, waardoor de klant voor hetzelfde geldt de keuze heeft tussen een te openen Panoramadak in de Business-uitvoering en een gesloten panormadak,  luchtparfumering en een uitgebreid audiosysteem in de Flagship-uitvoering. Aanvankelijk was de herprijzing enkel voor de Flagship-uitvoering, maar we merkten dat er ook veel vraag is naar een te openen panoramadak zoals de Business-uitvoering dat heeft. Dit willen we de klanten niet onthouden en daardoor herprijzen we de Business uitvoering ook," luidt de uitleg.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.