EGT-Tesla nader toegelicht
Van P85+ naar P100D
In december stelde de EGT-organisatie de eerste raceversie van de Tesla Model S voor. Die auto, een P85+, beschikt nog over de 'oude' voorzijde met het grille-achtige zwarte paneel met zich mee. Op de uiteindelijke racer, die later dit jaar in actie moet komen in de vooralsnog aan Tesla opgedragen 'cup', prijkt de faceliftneus van de Model S. Ook zal het om een P100D gaan die nog sneller is dan de straatauto met die naam. Waar de reguliere P100D de sprint van 0 naar 100 sinds kort in 2,5 seconden weet af te raffelen, heeft deze variant er naar verluidt niet meer dan 2 tellen voor nodig.
Die verbijsterende sprinttijd dankt de EGT-racer onder meer aan het feit dat hij maar liefst 500 kilo lichter is dan de straatauto. Nagenoeg het complete interieur ontbreekt dan ook, een racekuip en rolkooi komen ervoor terug. Door aanpassingen aan het onderstel en de montage van andere remmen en banden belooft snel bochtenwerk geen enkel probleem te zijn.