Eerste beelden Opel Signum

Opel Signum
Er was al veel uitgelekt over deze variant van de Vectra, maar dit is 'm dan definitief. Met een markant design probeert Opel het opnieuw in het hogere segment.

Er was al veel uitgelekt over deze variant van de Vectra, maar dit is 'm dan definitief. Met een markant design probeert Opel het opnieuw in het hogere segment.

De Signum zal pas worden gepresenteerd in maart 2003 op de Salon van Genève. Met een lengte van 4,64 m is de auto 4 cm langer dan de gewone Vectra, de wielbasis nam zelfs met 13 cm toe tot 2,83 m. De overhang achter is relatief kort. Mede door die lange wielbasis, is de ruimte achterin riant. De twee individuele zitplaatsen aan de buitenzijde zijn over een lengte van 13 cm verstelbaar. Ook de rugleuning laat zich onder een hoek van 28 graden verstellen. De bagageruimte heeft normaal in een inhoud van 480 liter, wanneer de achterste zitplaatsen omgeklapt worden neemt dat toe tot 1400 liter. Onder de middelste zitplaats bevindt zich een bergruimte. De rugleuning in het midden is eventueel omklapbaar om dan als middenarmsteun te dienen. In het dak zijn enkele opbergruimtes en leeslampjes ondergebracht.

Een andere noviteit is de 'Travel Assistent', vooral bedoeld voor wie achterin wil werken of ontspannen. Deze optie bestaat onder meer uit omklapbare vliegtuigtafeltjes, een koelbox, een afvalemmer, een mobiele DVD-speler en bediening van de audio-installatie achterin.

In de Signum zullen drie nieuwe krachtbronnen debuteren, waaronder de eerste direct ingespoten benzinemotor van Opel, een 2,2 liter met 155 pk. Verder zullen een nieuwe 2-liter Turbo (175pk) en een 3-liter V6 common rail dieselmotor (177 pk) leverbaar worden. In de Signum zal Opel het nieuwe meesturende AFL-koplamp-systeem (Adaptive Forward Lightning) met Bi-Xenon technologie introduceren.

Opel wil met de aandacht voor de achterpassagiers duidelijk een alternatief in het hogere segment aanbieden. De Signum kan daarom indirect als opvolger voor de Omega gezien worden.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.